جسد فرد مظنون به قتل داریا دوگینا در اتریش پیدا شد

جسد ناتالیا ووک، زن ۴۳ ساله اوکراینی که با ۱۷ ضربه چاقو کشته شده، در یک آپارتمان اجاره‌ای در وین کشف شد

ناتالیا ووک (چپ) به طراحی ترور داریا دوگینا (راست) متهم بود- Reuters/NYP 

مجله اتریشی اکسپرس از قتل زنی در وین خبر داده است که روسیه او را به طرح ترور داریا دوگینا متهم کرده بود. 

اکسپرس روز شنبه ۲۸ اوت نوشت که جسد ناتالیا ووک، زن ۴۳ ساله اوکراینی که با ۱۷ ضربه چاقو کشته شده، در یک آپارتمان اجاره‌ای در وین کشف شد. 

به گزارش این مجله، هنوز هیچ‌یک از مقام‌های رسمی اتریش، از جمله وزارت کشور، و همچنین پلیس در این خصوص اظهار نظر نکرده‌اند. 

داریا دوگینا، شهروند ۳۰ ساله طرفدار ولادیمیر پوتین، هفته گذشته در مقابل چشم پدرش الکساندر دوگین، فیلسوف، نویسنده و نظریه‌پرداز سیاسی که بسیاری او را «مغز متفکر پوتین» می‌خوانند، در تاریخ ۲۰ اوت، بر اثر انفجار بمب در اتومبیلش کشته شد.

اف.‌اس.‌بی، سرویس امنیت فدرال روسیه (جایگزین ک.‌گ.‌ب دوران شوروی)، گفته بود که سرویس امنیتی اوکراین نقشه قتل داریا دوگینا را تدارک دیده بود. این نهاد دو روز پس از کشته شدن دوگینا، ناتالیا ووک، شهروند ۴۳ ساله اوکراینی را به قتل او متهم کرده بود.

اوکراین هرگونه مشارکت در اين حادثه را تکذيب کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از انفجار بمب در اتومبیل داریا دوگینا، دستگاه مخفی امنیتی روسیه ووک را شناسایی کرد و تحت تعقیب قرار داد و تصاویر و ویدیوهای مربوط به او به فاصله تنها چند ساعت پس از انفجار مورد بررسی قرار گرفتند و ماموران توانستند اطلاعات اتومبیل او را در کشورهای مختلف منتشر کنند.

به گفته منابع اتریشی، یک یادداشت در دست جسد بی‌جان ناتالیا ووک پیدا شد و عکس‌های منتسب به جسد او در تلگرام به شکل گسترده دست به دست شده است.

گفته شده که ووک همراه با دختر ۱۲ ساله‌اش به استونی گریخت ولی تاکنون اثری از دختر او پیدا نشده است.

در گزارش نشریه اکسپرس اطلاعات بیشتری منتشر نشده و فقط به ذکر این نکته بسنده شده است که ناتالیا ووک، مظنون به طراحی نقشه ترور داریا دوگینا بوده است.

این گزارش همچنین تصاویری از دوربین‌های مداربسته را منتشر کرده که مربوط به ورود او با اتومبیل مینی‌کوپر خود به روسیه، ورودش به ساختمان محل سکونت داریا دوگینا، و همچنین ترک روسیه و ورود به استونی است.

اف.‌اس.‌بی گفته است که ووک در ماه ژوییه با دختر ۱۲ ساله‌اش وارد روسیه شده بود و آپارتمانی را در ساختمانی که دوگینا در آن زندگی می‌کرد، اجاره کرد تا او را تعقیب کند.

اکسپرس اتریش نوشته است که ووک در ارتش اوکراین آموزش دیده و همراه با دخترش برای شرکت در یک جشنواره موسیقی محلی به حومه مسکو رفته بود. گفته شده که او ماموریت داشت اتومبیل تویوتا پرادو متعلق به الکساندر دوگین، نظریه‌پرداز ناسیونالیست شناخته‌شده روس و مشاور سابق ولادیمیر پوتین، را منفجر کند.

بمب‌گذار احتمالا فکر این را نکرده بود که الکساندر دوگین در آخرین لحظه، اتومبیل شاسی‌بلند خود را به دخترش داریا دوگینا، تحلیلگر سیاسی و روزنامه‌نگار، بدهد و خودش با اتومبیل دیگری پشت سر او حرکت کند.

بمب‌ که گفته می‌شود زیر صندلی راننده کار گذاشته شده بود، در بزرگراهی در نزدیکی مسکو منفجر شد و اتومبیل یکسره سوخت و داریا دوگینا فورا جان باخت.

بیشتر از جهان