موج گرما در فرانسه باعث برداشت زودتر انگور مخصوص شامپاین شد

یکی از صاحبان مزارع انگور گفت کاملا مشخص است که گرمایش زمین اکنون اثرش را گذاشته است

برای درست‌کردن شامپاین، مهم است که انگورها را قبل از رسیدن بیش از حد و زیاد شدن شیرینی‌اش بچینید- canva

برداشت‌کنندگان انگور مخصوص شامپاین باید امسال کار برداشت را زودتر آغاز کنند، زیرا تغییرات اقلیمی، سازندگان این شراب گازدار فرانسوی را مجبور می‌کند تا درباره نحوه درست کردن این شراب حباب‌دار تجدیدنظر کنند.

دمای بالا و بدترین خشکسالی ثبت ‌شده باعث آتش‌سوزی‌های گسترده و محدودیت‌هایی در مصرف آب در سراسر فرانسه شد، اما همچنین زمان رسیدن انگور را نیز افزایش داده است.

چارلز فیلیپونات، رئیس کارخانه شراب سازی خانوادگی شامپاین فیلیپونات که چند صد هزار بطری در سال تولید می‌کند، گفت برداشت محصول ماه اوت در منطقه تولید شامپاین که سال گذشته اوایل ماه سپتامبر انجام شد، تجربه‌ای منحصربه‌فرد بود - اما دیگر تکرار نمی‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در کارخانه شراب سازی‌اش در شمال فرانسه گفت: «کاملا واضح است که گرمایش زمین در حال حاضر تاثیر داشته است.»

در اطراف او، برداشت‌کنندگانی که برای فصل برداشت کوتاه استخدام شده بودند و به ازای چیزی که می‌چیدند پول دریافت می‌کردند، در دمای بیش از ۳۰ درجه سانتی‌گراد زیر تابش خورشید بر دامنه تپه‌ای که انگور گرانبهای پینو در آنجا می‌روید، به سرعت این طرف و آن طرف می‌رفتند.

تولیدکنندگان انگور شامپاین که تا وضعیت اقلیمی ۲۰۲۲ تاثیر نگرفته بودند، انتظار برداشت استثنایی در هر دو مورد زیر را دارند:

- کیفیت بالا

- حجم بالا (بیشترین میزان  از ۱۵ سال گذشته)

- ژان- میشل گلاشان (@JMGlachant) ۲۱ اوت ۲۰۲۲

مهم است که انگورها را قبل از رسیدن بیش از حد و زیاد شدن شیرینی‌اش بچینید.

فیلیپونات گفت: «فکر می‌کنم ما در نقطه عطف هستیم. تاکنون، گرمایش زمین کمک کرده است: برداشت در شرایط آب و هوایی خوب بدون باران، بدون سرمای زیاد، با رسیدن انگور و خرابی کم.»

تولیدکنندگان در سراسر فرانسه انتظار دارند محصول امسال وقتی به بازار می‌رسد شراب با کیفیت خوبی به دست بدهد تا تسکینی باشد برای حملات سرمازدگی و قارچ کپک در باغ‌های انگور در سال ۲۰۲۱، چیزی که هوای خشک و گرم کمک کرد امسال از آن جلوگیری شود.

فیلیپونات گفت: «چیزی که اکنون در راه است احتمالا انگورهای بیش از حد رسیده است. همچنین احتمالا فصول تابستان خیلی خشک که مشکلات دیگری ایجاد می‌کند و ما باید با آن سازگار شویم. ما باید کشت انگور خود را با آن تطبیق دهیم و شراب‌شناسی خود را- روشی که شراب‌ها را درست می‌کنیم با آن مطابقت دهیم.»

در ماه مه گزارش شد که فرانسه به دلیل شرایط آب و هوایی مربوط به تغییرات اقلیمی و جنگ در اوکراین، با کمبود خردل مواجه شده است.

 

© The Independent

بیشتر از جهان