انتقاد زاکربرگ از سانسور ماجرای لپ‌تاپ هانتر بایدن در توییتر

بنیان‌گذار فیس‌بوک به جو روگان گفت کاری که توییتر انجام داد این بود که گفت «شما نمی‌توانید این را منتشر کنید»

بسیاری از محافظه‌کاران پیش و پس از انتخابات از سانسور این مطلب در توییتر انتقاد کردندـ ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک در جریان مصاحبه‌ای با [پادکست] جو روگان اکسپیرینس (Joe Rogan Experience)، از ممنوعیت به‌اشتراک‌گذاری مطلبی درباره هانتر، پسر جو بایدن، در توییتر انتقاد کرد.

روگان درباره توجهی که توییتر قبل از انتخابات ۲۰۲۰ با ممنوع کردن انتشار مطلب نیویورک پست در مورد محتوای لپ‌تاپ پسر رئیس‌جمهوری آینده به خود جلب کرد، از زاکربرگ پرسید.  

زاکربرگ گفت: «ما مسیری متفاوت با توییتر در پیش گرفتیم.» بنیان‌گذار فیس‌بوک گفت که اف‌بی‌آی سراغ تیم فیس‌بوک آمد و گفت باید درباره تبلیغات روسیه در این انتخابات هشیار باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «پروتکل ما با توییتر متفاوت است. توییتر فقط گفت شما نمی‌توانید این را به اشتراک بگذارید. ما این کار را انجام ندادیم.»

زاکربرگ گفت در عوض اگر چیزی مثل اطلاعات نادرست [به ما] گزارش شود، گروه راستی‌آزمایی طرف ثالثی است که درستی و نادرستی اطلاعات را مشخص می‌کند.

زاکربرگ به روگان گفت: «فکر می‌کنم پنج یا هفت روز بود، اساسا داشت مشخص می‌شد که دروغ است یا نه، انتشار خبر در فیس‌بوک کم شد، اما مردم هنوز اجازه داشتند خبرش را منتشر کنند. اساسا رتبه‌بندی‌‌اش در فهرست اخبار کمی پایین بود»

روگان درباره درصد کاهش انتشار [خبر] سوال کرد.

زاکربرگ گفت: «الان حضور ذهن ندارم، اما این معنادار است و اساسا، بسیاری از مردم همچنان می‌توانستند آن را به اشتراک بگذارند. شکایت‌های زیادی دریافت کردیم که ماجرا این‌طور است.»

زاکربرگ تصدیق کرد این «موضوع فرا سیاسی» است، بنابراین مردم بسته به اینکه در کدام سمت طیف سیاسی‌ قرار دارند، تصور می‌کنند آن را بیش از اندازه سانسور کرده‌اند یا به اندازه کافی سانسور نکرده‌اند.

او گفت: «ما به اندازه توییتر سیاه و سفید نبودیم.» او گفت در عوض اگر اف‌بی‌آی بگوید فیس‌بوک باید مراقب یک تهدید احتمالی باشد، فیس‌بوک این هشدار را جدی می‌گیرد.

بسیاری از محافظه‌کاران پیش و پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، از سانسور این مطلب در توییتر انتقاد کرده‌اند. بسیاری از جمهوری‌خواهان از زاکربرگ انتقاد کرده‌اند که از یک بنیاد استفاده کرد تا به شهرستان‌ها برای کمک به [برگزاری] انتخاباتشان پول بپردازد، که به گفته آن‌ها این کار بخشی از طرح تقلب انتخاباتی ۲۰۲۰ بود.

© The Independent

بیشتر از جهان