۳۰ هزار دلار در ماه؛ هزینه نگهبانی دادن برای پسر بایدن

پرونده هانتر بایدن درباره فساد و پولشویی همچنان در جریان است

اجاره پست نگهبانی نزدیک خانه هانتر بایدن ۳۶۰ هزار دلار در ماه است-Drew Angerer / Getty Images via AFP

ای‌بی‌سی‌نیوز در گزارشی هزینه پست نگهبانی در نزدیکی خانه هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا با هدف حفاظت از او را ۳۰ هزار دلار درماه یا ۳۶۰ هزار دلار در سال اعلام کرد. 

هانتر بایدن ۵۲ ساله که دومین فرزند جو بایدن و حاصل ازدواج او با همسر اولش قبل از جیل بایدن است، وکیل است و اخیرا به عنوان هنرمند تجسمی فعالیت می‌کند در کالیفرنیا زندگی می‌کند. ای‌بی‌سی می‌گوید اجاره خانه پسر بایدن در مالیبو، ۲۰ هزار دلار در ماه است. هانتر بایدن دو بار ازدواج کرده و پنج فرزند دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس قوانین آمریکا، ماموران سرویس مخفی مسئولیت حفاظت از رییس‌جمهوری، معاون رییس‌جمهوری و خانواده آنها را بر عهده دارند. دن میالیک، مامور بازنشسته سرویس مخفی می‌گوید که اجاره پست نگهبانی یکی از هزینه‌های این آژانس است. به گفته او، سرویس مخفی باید در نزدیکی هرجایی که خانواده رییس‌جمهوری و معاون او ساکن‌اند، مکانی به عنوان پست نگهبانی ماموران مخفی اجاره کند.

هانتر بایدن از مدت‌ها پیش به فساد مالی و نقض قوانین مبارزه با پولشویی و لابی‌گری خارجی متهم شده است. دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۹ از اوکراین خواسته بود که درباره روابط هانتر بایدن با شرکت انرژ بوریسما توضیح دهد. او در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ در زمانی که پدرش در دولت اوباما مسئول پرونده اوکراین بود در هیات‌مدیره این شرکت عضویت داشت و ماهانه ۵۰ هزار دلار دریافت می‌کرد.

در حال حاضر نیز تحقیقات درباره هانتر بایدن ادامه دارد. سی‌ان‌ان می‌گوید، انتظار می‌رود شمار بییشتری از شاهدان درباره این پرونده که از سال ۲۰۱۸ آغاز شده است دربرابر بازجویان فدرال شهادت دهند.

هانتر و پدرش اتهام‌ها را تکذیب کرده‌اند.

بیشتر از جهان