ادامه بازداشت و کوچ اجباری غیرنظامیان در پنجشیر

جبهه مقاومت ملی می‌گوید بازداشت‌شدگان هیچ ارتباطی با این جبهه ندارند

بازداشت و شکنجه غیرنظامیان در پنجشیر همچنان ادامه دارد و در سه روز گذشته، طالبان هشت خانواده ساکن روستای ملیمه و پنج خانواده از روستای پوجاوه در شهرستان دره را به کوچ اجباری وادار کرده‌اند. در این مدت، ده‌ها تن از غیرنظامیان ساکن نقاط مختلف پنجشیر از جمله شهرستان دره بازداشت شده‌اند.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی، بازداشت ده‌ها تن از اهالی شهرستان دره پنجشیر را تایید می‌کند و می‌گوید طالبان تاکنون در مجموع، ۱۳ خانواده را از منطقه کوچانده‌اند.

یکی از این بازداشت‌شدگان سید قاسم، معلم ۵۵ ساله روستای زمان‌کور استان پنجشیر است. او روز شنبه، ۲۹ مرداد، به همراه چند تن از مردان روستا بازداشت شد. اعضای طالبان به‌تازگی ویدیو روند بازداشت آنان را منتشر کرده‌اند. یک عضو خانواده سید قاسم به شرط محفوظ ماندن نامش، به ایندیپندنت فارسی گفت که او به اتهام همکاری با جبهه مقاومت ملی و داشتن اسلحه بازداشت شده است، اما این اتهام‌ها حقیقت ندارند. به گفته او، سید قاسم و دیگر همراهانش در زندان طالبان‌اند و اعضای خانواده‌هایشان اجازه ملاقات با آن‌ها را ندارند.

جبهه مقاومت ملی اعلام کرده است که بازداشت‌شدگان هیچ رابطه‌‌ای با این جبهه ندارند و بی‌گناه‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این منبع افزود که طالبان در سه روز گذشته، ده‌ها تن از ساکنان روستاهای دره آرزو، دره عبدالله خیل و خنج پنجشیر را بازداشت کرده‌اند و از سرنوشت تعدادی از آنان خبری در دست نیست. 

تصاویری که از جریان بازداشت سید قاسم و دیگر مردان روستای زمان‌کور به  ایندیپندنت فارسی رسیده است، نشان می‌دهد که طالبان این معلم را با جوان دیگری به نام جاوید در خودرو سوار کرده‌اند و به آنان بی‌احترامی می‌کنند و آنان را دشنام می‌دهند.

طالبان روز ۲۴ مرداد ماه، پس از حمله جبهه مقاومت ملی به پاسگاه‌هایشان، ۵۵ تن از ساکنان شهرستان دره را بازداشت کردند.

به گفته منابع محلی، طالبان دو روز بعد، ۴۲ تن از این افراد را آزاد کردند اما ۱۳ فرد دیگر را که در زندانی در پنجشیر نگه داشته بودند، به کابل انتقال داده‌اند.

حمله ۲۴ مرداد جبهه مقاومت ملی تلفات سنگینی به طالبان وارد کرد و کنترل هفت روستا را از دست این گروه درآورد. پس از آن، طالبان دستگیری ساکنان بخش‌های نزدیک به محل درگیری‌ها را آغاز کردند.

جبهه مقاومت ملی می‌گوید کسانی که طالبان بازداشت کرده‌اند هیچ رابطه‌ای با مقاومتگران ندارند و افرادی غیرنظامی‌اند.

گفته می‌شود بیش از سه هزار تن از اهالی استان پنجشیر به اتهام همکاری با جبهه مقاومت ملی در کابل زندانی‌اند. طالبان حتی نوجوانان را هم به اتهام همکاری با مقاومتگران بازداشت و زندانی کرده‌اند.

بیشتر از جهان