قلب نخستین امپراتور برزیل پس از دو قرن به برازیلیا بازمی‌گردد

این قلب از سال ۱۸۳۴ در یک کوزه نگهداری می‌شود

دولت پرتغال موافقت کرد که برای جشن دویستمین سالگرد استقلال برزیل، قلب پادشاه این کشور را به مدت سه هفته به برزیل قرض دهد - reuters

قلب دم پدرو اول، پادشاه پرتغالی که ۲۰۰ سال پیش استقلال برزیل از پرتغال را اعلام کرد و امپراتور برزیل نام گرفت، روز دوشنبه از پورتو به برازیلیا وارد شد. قرار است قلب این پادشاه به عنوان بخشی از جشن‌های سالگرد استقلال برزیل به نمایش گذاشته ‌شود.

به گزارش رویترز، دم پدرو سال ۱۸۳۴ در سن ۳۵ سالگی درگذشت. از آن زمان، قلب او در یک کوزه حاوی فرمالدئید در شهر پورتو پرتغال نگهداری می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت پرتغال موافقت کرد که برای جشن دویستمین سالگرد استقلال برزیل، قلب پادشاه این کشور را به مدت سه هفته به برزیل قرض دهد. نیروی هوایی برزیل هواپیمای حاوی قلب را تا برازیلیا، پایتخت برزیل، همراهی کرد و وزیر دفاع این کشور آن را در روز دوشنبه تحویل گرفت.

ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل از حزب راست افراطی، قرار است این یادگار را روز سه‌شنبه در کاخ ریاست‌جمهوری ضمن تشریفاتی نظامی برای ادای احترام دریافت کند و سپس آن را تا روز استقلال برزیل یعنی هفتم سپتامبر، در معرض دید عموم قرار دهد.

تصمیم پدرو اول برای اعلام استقلال برزیل از پرتغال اقدامی علیه پدرش (پادشاه ژائو ششم) بود. پس از مرگ پدرو اول در سال ۱۸۳۴، قلب او از بدنش درآورده و برای نگهداری به کلیسایی در پورتو سپرده شد. بخشی از بقایای پیکر این پادشاه نیز در سال ۱۹۷۲ به مناسبت یکصد‌وپنجاهمین سالگرد استقلال برزیل به این کشور اهدا شد که در موزه‌ای در سائوپائولو نگهداری می‌شود.

بیشتر از جهان