بازداشت ۲۸ گردشگر در شمال ایران

اتهام افراد بازداشت‌شده همراه داشتن نماد‌های «شیطان‌پرستی» اعلام شده است

در ایران سال‌هاست که پلیس با هجوم به جشن‌های خانوادگی، اقدام به بر هم زدن این برنامه‌ها و بازداشت میهمانان این جشن‌ها می‌کند. باشگاه خبرنگاران

علی عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، از بازداشت ۲۸ نفر از اعضای یک مجموعه گردشگری خبر داد.

عبداللهی با اعلام این خبر ادعا کرد که این افراد هنگام بازداشت «دارای نمادهای شیطان‌پرستی» بودند.

زمان و مکان بازداشت این افراد «شب تاسوعا در یکی از مناطق شمالی ایران»، و اتهام آنان نیز ارتکاب «مسائل غیراخلاقی نامشروع» اعلام شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عبداللهی مدعی شده است که «پس از دستگیری این افراد، تعداد قابل‌توجهی بی‌سیم، کتب ضاله، لوح‌های فشرده مستهجن و حاوی مسائل تبلیغی، و همچنین ادوات ساخت مشروبات الکلی نیز ضبط شده است».

در ماه‌های اخیر دامنه برخورد با پیروان آیین‌ها و کیش‌ها و فعالان حوزه عرفان در ایران به شدت افزایش یافته است.

طی این مدت، ده‌ها نفر از اعضای «عرفان حلقه» در شهر‌های مختلف ایران بازداشت شده‌اند و با تعدادی دیگر نیز با اتهام عضویت در گروه‌های «شیطان‌پرستی»، برخورد شده است.

سال‌ها است که پلیس و برخی از ماموران نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران با هجوم به جشن‌های خانوادگی و دوستانه، اقدام به بر هم زدن این برنامه‌ها و بازداشت میهمانان جشن‌های شهروندان می‌کنند.

برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های مختلط در ایران ممنوع است و شرکت در این برنامه‌ها می‌تواند عواقبی مانند جریمه و بازداشت و حتی زندان برای برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این نوع برنامه‌ها داشته باشد.

در پی به قدرت رسیدن ابراهیم رئیسی در ایران، موج تازه‌ای از سخت‌گیری‌های اجتماعی علیه مردم به راه افتاده است که گسترش برخورد با «بدحجابی»، تشدید برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها و هجوم به حوزه خصوصی مردم به بهانه برخورد با «فساد»، از مهم‌ترین مصادیق این فشار‌ها به‌شمار می‌رود.

نتیجه چهار دهه ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی از این دست، روی‌گردانی مردم از روحانیون حاکم بر کشور و افزایش بی‌سابقه شکاف ملت-دولت است که در سال‌های اخیر، اهمیت و ضرورت خود را برای عبور از نظام جمهوری اسلامی در ایران نشان داده است.