یک روحانی پس از انتقاد از رحیم‌الله حقانی کشته شد

مولوی امیرمحمد کابلی مغز متفکر طالبان را بدبخت خطاب کرده بود

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت حمله به مولوی امیر محمد کابلی را نپذیرفته است - ایندیپندنت فارسی

بخشی از سخنرانی‌ امیرمحمد کابلی‌ که در آن از شیخ عبدالرحیم حقانی به شدت انتقاد کرده بود، در رسانه‌ها منتشر شده است.

مولوی امیرمحمد کابلی، امام جمعه و مسئول عبادتگاه «‌دارالحفاظ صدیقیه» در ناحیه هفدهم شهر کابل، شیخ رحیم‌الله حقانی را بدبخت خطاب کرد و گفت صوفیان کافرند.

مولوی کابلی در این سخنرانی گفت: «یک ملا به نام رحیم‌الله، یک عالم بد و بدبخت، به افغانستان آمده است و با نام تصوف، مردم را کافر و فاسق می‌خواند.»

مولوی امیرمحمد کابلی، عصر روز چهارشنبه ۲۶ مرداد، در انفجاری در مسجد صدیقیه کابل کشته شد. در این انفجار بیش از ۲۰ نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

امیرمحمد کابلی، معاون مولوی نعمان بود که به شدت از داعشی‌ها انتقاد می‌کرد و سال گذشته در انفجار قلعه مراد‌بیک شکردره کابل همراه با ۱۳ نفر دیگر هنگام خواندن نماز جمعه کشته شد. مسئولیت این حمله را داعش به عهده گرفت.

طالبان شمار تلفات انفجار روز چهارشنبه در منطقه کوتل خیر خانه که در آن مولوی امیرمحمد کابلی کشته شد را بیش از ۲۰ نفر اعلام کردند و گفتند در این انفجار بیش از ۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل، نگرانی‌اش را در مورد افزایش حمله به غیرنظامیان در افغانستان اعلام کرد. سازمان ملل متحد اعلام کرد در هفته‌های اخیر ۲۵۰ غیرنظامی در افغانستان کشته شده‌اند که این رقم بیشترین تلفات غیرنظامیان در مقایسه با سال گذشته است.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد گفت طالبان باید اقدام‌هایی را برای جلوگیری از حمله‌های تروریستی انجام بدهند و عاملان این حمله‌ها را شناسایی و بازداشت کنند. دفتر نمایندگی سازمان ملل با خانواده‌های قربانیان این انفجار ابراز همدردی کرد.

در همین حال وزارت امور داخله طالبان، روز پنجشنبه ۲۷ مرداد، در یک توییت از دیدار سراج‌الدین حقانی با مارک پوتزل، سرپرست نمایندگی سازمان ملل برای افغانستان خبر داد و گفت پوتزل در این دیدار با سراج‌الدین حقانی ابراز همدردی کرده است.

شیخ رحیم الله حقانی که مغز متفکر طالبان شناخته می‌شود، روز ۲۰ مرداد در مدرسه محمدیه کابل، هدف یک حمله انتحاری قرار گرفت و کشته شد.

بیشتر از جهان