جشن در کابل، اسارت در پنجشیر؛ ۸۹ طالب کشته و ۴۰ تن اسیر شدند

کماندوهای جبهه مقاومت ملی هم‌زمان با یک سالگی سقوط کابل، به مواضع طالبان حمله کردند

جبهه مقاومت ملی افغانستان سه‌شنبه، ۲۵ مرداد، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات مشترک قرارگاه‌های نظامی این جبهه در چند منطقه پنجشیر، «۸۹ طالب هلاک و ۲۶ تن از اعضای این گروه زخمی شدند».

در اطلاعیه این جبهه، در توضیح عملیات‌‌های روز دوشنبه آمده است: «در نتیجه عملیات مشترک قرارگاه‌های شتل، روی‌دره، زمان‌کور و عنابه، هفت طالب در دره‌مرغی شهرستان شتل کشته شدند. در عملیات مشترک قرارگاه‌‌ فراج و نیروهای کماندو مقاومت ملی نیز شش طالب در فراج کشته و دو تن زخمی شدند.»

بر اساس این اطلاعیه، در عملیات دیگری که نیروهای قرارگاه آبدره انجام دادند، چهار طالب کشته و پنج طالب زخمی شدند. در عملیات نیروهای جبهه مقاومت ملی در قرارگاه حصارک نیز ۱۳ طالب کشته و هفت تن مجروح شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عملیات قرارگاه نیروهای جبهه مقاومت ملی در تلخه و منجهور نیز به کشته شدن هفت تن از جنگجویان طالبان انجامید. حمله این نیروها به مواضع طالبان در شهرستان دره نیز ۱۶ کشته به جا گذاشت. در اطلاعیه جبهه مقاومت ملی آمده است که بعضی مناطق [در شهرستان دره] از دست طالبان آزاد شدند.

همچنین در عملیات کماندوهای جبهه مقاومت ملی در شهرستان دره و قرارگاه نظامی شابه، ۱۸ طالب کشته و پنج تن زخمی شدند. حمله نیروهای این جبهه در منطقه پیشغور و شهرستان حصه اول نیز به کشته شدن ۱۲ طالب منجر شد.

بر اساس اطلاعیه جبهه مقاومت ملی، در جریان درگیری‌ها، دو خودرو نظامی طالبان در شهرستان حصه اول از بین رفت و سه خودرو و یک تانک تهاجمی طالبان نیز به رودخانه پنجشیر سقوط کرد.

جبهه مقاومت ملی خبر داد که در عملیات نیروهای این جبهه در شهرستان پریان و قرارگاه کوه سور نیز پنج طالب کشته و سه تن زخمی شده‌اند. عملیات نیروهای جبهه مقاومت ملی در دره آرزو هم به کشته شدن پنج طالب و اسارت ۴۰ تن از آنان انجامید.

جبهه مقاومت ملی عصر دوشنبه، ویدیویی از این ۴۰ تن منتشر کرد که آنان را در اسارت نیروهای جبهه مقاومت ملی نشان می‌داد. خالد امیری، فرمانده نیروهای جبهه مقاومت ملی در دره آرزو، به ایندیپندنت فارسی گفت که جنگجویان اسیر طالبان ساعاتی بعد از اسارت آزاد شدند. صبغت‌الله احمدی، سخنگوی این جبهه، نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به زخمی‌های طالبان که به اسارت جبهه مقاومت ملی درآمدند، رسیدگی شد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در واکنش به اطلاعیه جبهه مقاومت ملی و پخش ویدیو از اسیران این گروه، مدعی شد که در پنجشیر هیچ‌ تحرک نظامی صورت نگرفته است. او مرگ و اسارت جنگجویان طالبان در پی عملیات نیروهای جبهه مقاومت ملی را هم رد کرد.

تهاجم نیروهای جبهه مقاومت ملی به مواضع طالبان در کوهستان‌های پنجشیر در حالی آغاز شد که طالبان در کابل و سایر شهرهای افغانستان، جشن نخستین سالگرد سقوط کابل را برگزار کردند. هرچند رهبران این گروه در کاخ ریاست‌جمهوری برنامه‌ای در نظر نگرفتند، شماری از اعضای کابینه طالبان از طریق تلویزیون ملی که زیر نظر این گروه فعالیت می‌کند، در مورد یک سالگی سلطه بر افغانستان سخنرانی کردند.