مادر ضارب سلمان رشدی: پسرم به خاورمیانه سفر کرده بود

مادر هادی مطر می‌گوید، او پس از سفر یک ماهه به خاورمیانه مذهبی‌تر و متعصب‌تر شده بود

خانه محل زندگی هادی مطر در  آمریکا-EDUARDO MUNOZ / AFP

درحالی که ریشه خانوادگی ضارب سلمان رشدی در منطقه تحت کنترل حزب‌الله در لبنان تردید‌ها نسبت به ارتباط مستقیم هادی‌ مطر با این گروه و نیروی قدس سپاه پاسداران را افزایش داده است، سیلوانا فردوس، مادر هادی مطر به دیلی‌میل گفت که پسرش در سال ۲۰۱۸ به خاورمیانه سفر کرده بود.

وایس شامگاه یکشنبه گزارش داده بود که هادی مطر با اعضای نیروی قدس سپاه در ارتباط مستقیم بوده و تحقیقات درباره اینکه آیا او برای آموزش دیدن تحت نظارت حزب‌الله به لبنان سفر کرده باشد، در جریان است.

مادر هادی مطر که اکنون به جرم حمله به سلمان رشدی در زندان است، به دیلی‌میل گفت که او پس از بازگشت از سفر یک ماهه به خاورمیانه در خانه‌شان در نیوجرسی آمریکا خود را ایزوله کرده بود و به یک متعصب مذهبی تبدیل شده بود. او دلیل این سفر را دیدار هادی مطر با پدرش عنوان کرد که در لبنان زندگی می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سلیوانا لبنانی و مسلمان است و می‌گوید که گمان نمی‌کند پسرش هیچگاه کتاب سلمان رشدی را خوانده باشد.

هادی مطر در آمریکا متولد شد و پدر و مادر او از هم جدا شده‌اند.

به گفته مادر هادی مطر، او پس از بازگشت از خاورمیانه مذهبی‌تر شده بود، خود را در اتاقش در زیرزمین خانه‌شان در آمریکا حبس می‌کرد و با خانواده‌اش صحبت نمی‌کرد.

پلیس در جستجوی خانه مطر؛ کامپیوتر، پلی‌استیشن، کتاب‌ها، چاقوها و ابزار تیزکردن چاقو را توقیف کرد.

هادی مطر ۲۴ ساله روز جمعه با چاقو به سلمان رشدی که در نیویورک برای سخنرانی آماده می‌شد، حمله کرد. روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ۳۴ سال پیش فتوای قتل نویسنده آیات شیطانی را صادر کرده بود و پس از آن علی خامنه‌ای، رهبر کنونی جمهوری اسلامی این فتوا را تایید کرد و پاداش را برای قاتل احتمالی سلمان رشدی افزایش داد.

هادی مطر در صفحه‌های اجتماعی خود تصاویری از مقامات ارشد جمهوری اسلامی و قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس را به اشتراک گذاشته است.

به گزارش دیلی میل، هادی مطر بیکار بود، با دختری در ارتباط نبود و سه ماه قبل در باشگاه بوکس ثبت‌نام کرده بود، اما یک هفته قبل از حمله به سلمان رشدی عضویت خود را در این باشگاه لغو کرد.

بیشتر از جهان