شش غذای مفید برای ناخن‌ها

این غذاها به رشد سریع‌تر ناخن‌ها و محکم‌تر شدن آن‌ها کمک می‌کنند

به گفته متخصصان، غذاهای غنی از مواد مغذی، کلید رشد ناخن‌های محکم محسوب می‌شوند-کانوا

وضعیت ناخن‌های افراد اغلب می‌تواند پیش‌بینی‌کننده خوبی برای وضعیت سلامت عمومی آن‌ها باشد، به‌ویژه وقتی صحبت از رژیم غذایی به میان می‌آید. مصرف غذاهای سالم‌تر می‌تواند ظاهر ناخن‌های شما را بهبود ببخشد، اما در واقع بهتر شدن وضعیت ناخن‌ها نشانه این است که وضعیت عمومی سلامتی شما هم بهتر شده است.

مواد مغذی، می‌توانند تاثیر طولانی‌مدتی بر ظاهر ناخن‌ها داشته باشند؛ بنابراین اگر ناخن‌های شما ضعیف و شکننده‌اند، به کندی رشد می‌کنند یا مات و بی‌درخشش‌اند، بررسی رژیم غذایی ممکن است ایده هوشمندانه‌ای باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وب سایت مجری معروف برنامه‌های آشپزی، مارتا استوارت، با بررسی غذاهایی که به رشد ناخن‌ها کمک می‌کنند، بهترین‌ها را معرفی کرده‌است. به گفته سارا میرکین، متخصص تغذیه، ناخن‌های شما مانند بقیه اعضای بدن، برای رشد به یک رژیم غذایی مغذی نیاز دارند. اگر سوءتغذیه دارید، کمبود ویتامین یا مواد معدنی دارید یا پروتئین کمی دریافت می‌کنید، ناخن‌های شما یکی از اولین قسمت‌های بدنتان خواهد بود که تاثیر آن را نشان می‌دهد.

ناخن‌های شکننده یا ناخن‌هایی که برآمدگی‌های افقی دارند، به‌طور معمول به دلیل کمبود آهن، کلسیم، منیزیم، ویتامین‌های B، ویتامین C، ویتامین D یا مصرف ناکافی آب و پروتئین ایجاد می‌شوند. میرکین خاطرنشان می‌کند که یک رژیم غذایی ضدالتهابی با پروتئین بالا و سرشار از میوه‌ها و سبزی‌ها، آجیل، دانه‌ها، حبوبات و چربی‌های سالم، ناخن‌های شما را با مواد مغذی موردنیاز برای قوی و سالم بودن تامین خواهد کرد.

آب و غذاهای آبدار

به گفته گریسی جی، ناخن‌کار و بنیانگذار The Editorial Nail، هیدراتاسیون و آبرسانی برای داشتن ناخن‌های سالم و شاداب ضروری است. او همچنین می‌گوید «آب به رساندن مواد مغذی و اکسیژن به سلول‌ها کمک می‌کند.»

میرکین ضمن تایید این نکته اضافه می‌کند که کم‌آبی می‌تواند باعث شکننده و خشک شدن ناخن‌ها شود. او می‌گوید: «منتظر نمانید تا تشنه شوید، شما در آن زمان دیگر دارید کم‌آبی را تجربه می‌کنید. در طول روز آب یا سایر مایعات آبرسان بنوشید. سعی کنید غذاهای آبرسان ازجمله میوه‌ها، سبزی‌ها، ماست و سوپ را مصرف کنید.»

دانه کتان

طبق گفته گریسی مواد غذایی غنی از اسیدهای چرب باعث رشد سلول‌های سالم می‌شوند که به رشد ناخن‌ها و موی سالم کمک می‌کند. دانه کتان به‌ویژه سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و تیامین است که با بهبود سلامت مو و ناخن مرتبط است.

میرکین می‌گوید: «دانه کتان سرشار از منیزیم است که بسیاری از مردم به اندازه کافی آن را دریافت نمی‌کنند. منیزیم برای حفظ سلامت ناخن و جلوگیری از ایجاد برجستگی روی بستر ناخن ضروری است.»

گریپ فروت

یکی از غذاهای مفید برای سلامت ناخن‌ها گریپ فروت است؛ منبعی غنی از ویتامین‌های A و C و فیبر. این میوه سرشار از بتاکاروتن، لیکوپن و فلاونوئیدها است که همگی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند از ناخن‌های شما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کنند. گریپ فروت همچنین دارای محتوای آب بالایی است که به هیدراتاسیون و آب‌رسانی کمک می‌کند.

تخم‌مرغ

دبورا لیپمن، مانیکوری (ناخن آرا) مشهور و بنیانگذار Deborah Lippman، خط تولید لاک و محصولات درمانی ناخن است، می‌گوید تخم‌مرغ غذای فوق‌العاده‌ای برای داشتن ناخن‌های قوی‌تر و درخشان‌تر است. تخم‌مرغ سرشار از پروتئین، ویتامین D ،‌B12 و بیوتین است که آن را به یک انتخاب عالی برای رشد ناخن تبدیل می‌کند. لیپمن می‌گوید: «از آنجایی که پروتئین به تشکیل کراتین کمک می‌کند، این ماده نقش مهمی در رشد ناخن‌های قوی‌تر دارد. تخم‌مرغ همچنین حاوی بیوتین است که به افزایش ضخامت ناخن کمک می‌کند.»

کمبود ویتامین D می‌تواند باعث خشکی و شکنندگی ناخن‌های شما شود و تخم‌مرغ‌ها که حاوی این ماده مغذی‌اند از این جنبه نیز می‌توانند مفید باشند.

ماهی آزاد (Salmon)

ماهی آزاد سرشار از ویتامین D، پروتئین، بیوتین، روی، مس، سلنیوم، ویتامین‌های B6 و B1 و اسیدهای چرب امگا ۳ است که همگی باعث بهبود وضعیت ناخن‌های شما می‌شوند. این ریزمغذی‌ها در نهایت از شکستن، شکافتن یا پوسته پوسته شدن ناخن‌های شما جلوگیری می‌کنند. ماهی آزاد همچنین سرشار از اسیدهای چرب است و به حفظ رشد سلولی کمک می‌کند که باعث رشد ناخن‌ها و موهای سالم می‌شود.

 

حبوبات

عدس و لوبیا گزینه‌های گیاهی عالی برای حفظ استحکام و سلامت ناخن‌ها محسوب می‌شوند. طبق گفته میرکین آن‌ها منبع فوق‌العاده‌ای از بیوتین‌اند که امکان مانیکور(ناخن آرایی) طولانی‌تر و ضخیم‌تری را ایجاد می‌کنند. او می‌گوید: «عدس و لوبیا حاوی آهن‌اند که از کم‌خونی، وضعیتی که ناخن‌های شما را خراب خواهد کرد، جلوگیری می‌کند. همچنین پروتئین بالایی دارند که برای تشکیل کراتین لازم است.»

بیشتر از زندگی