تیراندازی در مونته‌نگرو؛ ۱۱ نفر ازجمله دو کودک جان باختند

در پی این اتفاق در مونته‌نگرو سه روز عزای عمومی اعلام شد

به گفته پلیس، تیرانداز پس از حمله به اعضای یک خانواده، از خانه خارج شد و هفت نفر دیگر را کشت - SAVO PRELEVIC / AFP

دادستان ایالتی مونته‌نگرو خبر داد که در جریان یک تیراندازی دسته‌جمعی در این کشور ۱۱ نفر جان باختند.

به گزارش رویترز، دادستان ایالتی پس از انجام بررسی‌های اولیه درباره این تیراندازی دسته‌جمعی، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد: «در جریان این جنایت که روز جمعه دوازدهم اوت (۲۱ مرداد) اتفاق افتاد، ۱۱ نفر ازجمله دو کودک و خود فرد مسلح کشته و شش نفر زخمی شدند.»

زوران بردجانین، رئیس پلیس مونته‌نگرو نیز درباره این حادثه اعلام کرد: «حوالی ساعت ۱۵:۳۰ بعدازظهر جمعه یک مرد ۳۴ ساله با تفنگ شکاری دو خواهر و برادر هشت و ۱۱ ساله را به ضرب گلوله کشت و مادرشان را زخمی کرد که سپس او نیز در یک مرکز پزشکی درگذشت.»

به گفته رئیس پلیس مونته‌نگرو، این خانواده به‌عنوان مستاجر در خانه فرد تیرانداز اقامت داشتند و انگیزه تیراندازی هنوز مشخص نیست. برخی می‌گویند که این کشتارجمعی به دلیل اختلاف خانوادگی شروع شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته پلیس، تیرانداز پس از حمله به اعضای این خانواده، از خانه خارج شد و هفت نفر دیگر را کشت. در هنگام مواجهه این شخص ۳۴ ساله با پلیس، یک مامور نیز مجروح شد و درنهایت، شخص مهاجم توسط یک شهروند کشته شد.

یکی از شاهدان ماجرا به خبرنگاران گفت: «او همان‌طور که در خیابان راه می‌رفت، با تفنگ شکاری‌اش به مردم تیراندازی می‌کرد.» رئیس پلیس مونته‌نگرو توضیح داد: «هنگامی که به محل حادثه رسیدیم، ۹ جسد ازجمله دو کودک را دیدیم و دو نفر دیگر در راه بیمارستان جان باختند.»

در پی این اتفاق، دریتان آبازوویچ، نخست‌وزیر مونته‌نگرو سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد. میلو جوکانوویچ، رئیس‌جمهوری مونته‌نگرو نیز در توییتر خود نوشت: «از شنیدن اخبار تراژدی وحشتناکی که اتفاق افتاده است شدیدا متأسف شدم. عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌های آسیب‌دیده و همه کسانی که عزیزان خود را از دست دادند ابراز می‌کنم.»

مونته‌نگرو کشوری در جنوب اروپا است و در کرانه دریای آدریاتیک قرار دارد. این کشور با آلبانی، بوسنی، صربستان، کوزوو و کرواسی همسایه است. تیراندازی گروهی روز جمعه در شهر ستینیه اتفاق افتاد که در ۳۶ کیلومتری پودگوریتسا، پایتخت قرار دارد. وقوع چنین اتفاق‌هایی در این کشور کوچک، کم‌سابقه محسوب می‌شود.

بیشتر از جهان