استقبال مادورو از رزمایش مشترک ایران، چین، روسیه در نزدیکی مرزهای آمریکا

اکثر کشورهای حاضر در رزمایش مشترک ونزوئلا، به‌نوعی در قبال سیاست‌های آمریکا موضع‌ دارند یا «متحد» و نزدیک به سیاست‌های روسیه و چین به‌حساب می‌‌‌آیند

در این عملیات دوهفته‌ای در ونزوئلا از «هواپیماهای بدون سرنشین» و تک‌تیراندازهایی به رهبری روسیه، استفاده خواهد شد- Iranian Army office / AFP

در آستانه برگزاری رزمایش نظامی مشترک ایران، روسیه، چین و ونزوئلا در نزدیکی مرزهای آمریکا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، ضمن استقبال از برگزاری این رزمایش، این عملیات را «چالشی» برای ایالت متحده توصیف کرد.

رزمایش نظامی مشترک ایران، روسیه، چین و ونزوئلا و ارتش‌های چند کشور دیگر، از روز شنبه به مدت دو هفته در استان لارا، در شمال غربی ونزوئلا، برگزار می‌شود.

این رزمایش، تنها یک روز بعد از پایان رزمایش سالانه نیروهای آمریکایی در این منطقه برگزار می‌شود.

در این رزمایش که تا روز ۲۷ ماه اوت ادامه می‌يابد، علاوه بر ارتش‌های ایران، روسیه، چین و ونزوئلا، نیروهایی از بلاروس، قزاقستان، هند، ازبکستان و میانمار هم حضور دارند.

اکثر کشورهای حاضر در رزمایش مشترک ونزوئلا، به‌نوعی در قبال سیاست‌های آمریکا موضع‌ دارند یا «متحد» و نزدیک به سیاست‌های روسیه و چین به‌حساب می‌‌‌آیند.

روسیه در حالی بخشی از نیروهای خود را به «دریای کارائیب» و آمریکای مرکزی می‌آورد که در میانه جنگ در اوکراین است و درگیری‌ها همچنان در مناطق شرقی این کشور ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری آسوشیتدپرس پیشتر در گزارشی نوشته بود ایران و چین هم در پی تقویت همکاری‌های نظامی خود هستند.

بر اساس گزارش‌ها، در این عملیات دوهفته‌ای در ونزوئلا از «هواپیماهای بدون سرنشین» و تک‌تیراندازهایی به رهبری روسیه، استفاده خواهد شد.

طی ماه‌های گذشته، گزارش‌های پرشماری از همکاری‌های نظامی ایران و روسیه، مشخصا ارسال پهپادهای ایرانی برای به‌کارگیری در جنگ اوکراین منتشر شد.

ایران همچنین همکاری‌های نزدیک نظامی با ونزوئلا دارد و تامین‌کننده قطعات پهپاد‌های نظامی مونتاژشده در این کشور است.

پهپاد «آنتونیو خوزه سوکره» که امسال در مراسم «روز استقلال ونزوئلا» در خیابان‌های کاراکاس به نمایش گذاشته شد، در واقع همان پهپاد نظامی است که در ایران به‌عنوان «مهاجر-۲» شناخته می‌شود.

این اولین بار است که یک رزمایش نظامی با حضور این کشورها به میزبانی ونزوئلا برگزار می‌شود.

نشریه واشنگتن‌فری‌بیکن ماه گذشته در گزارشی به‌نقل از جوزف هومیر، تحلیل‌گر امنیت ملی و مدیر اجرایی اندیشکده «مرکز جامعه آزاد امن»، نوشت: تحرکات نظامی «دشمنان» ایالات متحده در منطقه کارائیب، تهدیدی برای ایالات متحده به‌شمار می‌رود و مشروعیت اخلاقی دموکراسی‌های آمریکایی جنوبی را به خطر می‌اندازد.

بیشتر از جهان