پهنای فروچاله شیلی به اندازه استخر شنای المپیک رسید

به نظر می‌رسد این گودال با «آب زیادی» پر شده اما به هیچ یک از کارگران یا شهروندان آسیبی نرسیده است

این حفره اواخر ژوییه در نزدیکی یک معدن زیرزمینی مس در شیلی دهان باز کرد - JOHAN GODOY / AFP

عرض یک فروچاله عظیم از زمان ظاهر شدن آن تاکنون دو برابر شده است. پهنای این فروچاله اکنون ۵۰ متر (۱۶۴ پا) است؛ معادل طول یک استخر شنا در ابعاد المپیکی.

این حفره که اواخر ژوییه در نزدیکی یک معدن زیرزمینی مس در شیلی دهان باز کرد، تا ۲۰۰ متر (۶۵۶ پا) امتداد یافت- این یعنی در آن می‌توانیم دو مجسمه آزادی را روی هم قرار دهیم.

تیم‌های متخصص زمین‌شناسی از سازمان ملی زمین‌شناسی و معدن شیلی (Sernageomin)، ابتدا به سایت آلکاپاروسا (Alcaparrosa) فرستاده شدند؛ مکانی که شرکت لاندین ماینینگ (Lundin Mining Corp) کانادا آن را اداره می‌کند و در فاصله حدود ۶۶۵ کیلومتری شمال پایتخت، سانتیاگو، قرار دارد.

سازمان ملی زمین‌شناسی و معدن شیلی با به اشتراک گذاشتن تصاویر هوایی از این گودال عظیم در توییتر، اعلام کرد که آن‌ها برای ارزیابی وضعیت، دستور توقف فوری کار در منطقه را صادر کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سازمان روز شنبه اعلام کرد که تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد.

لاندین ماینینگ هفته گذشته، اعلام کرد که به نظر می‌رسد این گودال با «آب زیادی» پر شده اما به هیچ یک از کارگران یا شهروندان آسیبی نرسیده است.

این سازمان افزود که در راستای اقدام‌های پیشگیرانه، کار عمرانی در منطقه‌ای از معدن زیرزمینی آلکاپاروسا به طور موقت متوقف شده و این منطقه تحت نظارت مداوم است.

این شرکت می‌گوید: «نزدیک ترین خانه بیش از ۶۰۰ متر (۱۹۶۹ پا) از این فروچاله فاصله دارد و نزدیک‌ترین منطقه پرجمعیت یا دارای خدمات عمومی نیز تقریبا در فاصله یک کیلومتری از منطقه آسیب‌دیده واقع شده است.»

دیوید مونته‌نگرو، مدیر سازمان ملی زمین‌شناسی و معدن شیلی، می‌گوید که آن‌ها داخل این فروچاله هیچ ماده‌ای را کشف نکرده‌اند اما در این گودال، حجم بسیار زیادی آب وجود دارد.

مونته‌نگرو می‌گوید: «تا ته، فاصله‌ای قابل‌توجه، تقریبا ۲۰۰ متر (۶۵۶ فوت) وجود دارد. ما هیچ ماده‌ای را در آنجا شناسایی نکردیم، با این حال وجود مقادیر زیادی آب را شاهد بودیم.»

لاندین ماینینگ کنترل ۸۰ درصد از این منطقه را در اختیار دارد و بقیه آن نیز در اختیار شرکت سومیتومو ژاپن است.

اخبار مربوط به فروچاله چند روز پس از حادثه‌ای منتشر شد که در جریان آن، زنی در نیوزیلند پس از سقوط در یک فروچاله زمین‌گرمایی در یک منطقه توریستی محبوب، دچار جراحات شدید شد.

این زن استرالیایی در چاله‌ای به عرض دو متر که ناگهان در مسیری در مرکز جزیره شمالی باز شد، فرو رفت.

در ماه مه هم گودالی عظیم در چین کشف شد که در یک ناحیه جنگلی با درختانی به ارتفاع ۴۰ متر قرار داشت.

رویترز در تهیه این گزارش مشارکت داشت.

© The Independent

بیشتر از جهان