مارک اسپر: برخی نیروهای آمریکایی در سوریه می‌مانند

نیروهایی که در اطراف میدان‌های نفتی شمال شرق سوریه حضور دارند، فعلا خارج نمی‌شوند

JIM WATSON / AFP

وزیر دفاع آمریكا مارك اسپر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با تصمیم دونالد ترامپ مخالفت كرد و گفت با وجود اعلام ناگهانی رئیس جمهور مبنی بر خروج كامل از منطقه، احتمالاً سربازان در شمال شرقی سوریه باقی خواهند ماند.

وزیر دفاع که برای دیداری به افغانستان رفته است، پس از ورود به آن کشورگفت كه برای جلوگیری از افتادن میادین نفتی به دست دولت اسلامی یا سایر نیروهای دیگر، به سربازانی در آنجا نياز است.

آقای اسپر گفت: «ما در شهرهای شمال شرقی سوریه که در کنار میادین نفتی قرار دارند، نیروهایی داریم. این نیروها در مرحله فعلی از منطقه خارج نمی شوند.»

او افزود: «هدف این است که جلوی دسترسی و تأمین درآمد داعش و سایر گروه هایی که ممکن است بخواهند از این درآمد برای فعالیت های خبیثانه ی خود استفاده کنند، بگیریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ اوایل این ماه گفت که او تصمیم گرفته است كه تمام 1000 سرباز آمریكایی را از منطقه خارج كند، اقدامی كه به سرعت به عنوان خیانت به متحدان كرد كه سالها در كنار آنها علیه داعش جنگیده بودند، مورد انتقاد قرار گرفت.

اظهارات وی در حالی صورت گرفت كه سربازان آمریكایی صبح روز دوشنبه به عنوان بخشی از روند عقب نشینی وارد عراق شدند.

آقای ترامپ در اوایل ماه اکتبر نیروهای نظامی آمریکایی را از شمال شرقی سوریه به عقب بازگرداند، و راه حمله به مبارزان کرد را برای سربازان ترکیه باز کرد.

آقای اسپر گفته است که بحث هایی در مورد باقی ماندن برخی از سربازان آمریکایی که با نیروهای دمکراتیک سوریه (SDF) در آنجا بودند، شده است.

او افزود، در حالی که هنوز آن گزینه را ارائه نکرده است، نقش پنتاگون این بوده که گزینه های مختلفی را جستجو کند.

نیروهای دمکراتیک سوریه، به رهبری شبه نظامیان کردYPG ، شریک اصلی ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده در سوریه بوده است.

او گفت: « در مورد احتمال انجام این کار (نگه داشتن برخی از سربازان) گفت وگوهایی انجام شده، اما هیچ تصمیمی در رابطه با تعداد یا مسائلی مانند این گرفته نشده است.»

در تهیه این گزارش از مطالب خبرگزاری رویترز استفاده شده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/news/world/middle-east

© The Independent

بیشتر از