انفجار در کابل، دست‌کم ۱۲ کشته و ۳۰ زخمی برجا گذاشت

گروه داعش خراسان، مسئولیت حمله به ناحیه پل سوخته در شهر کابل را به عهده گرفت

بسیاری از زخمی‌ها و کشته‌های حادثه به بیمارستان فردوس که در چند متری محل حادثه قرار دارد، منتقل شدند-AfghanTNA/Twitter@

دومین انفجار در شبانه‌روز گذشته، عصر شنبه ۱۵ مرداد، در پل سوخته، مربوط به حوزه ششم امنیتی شهر کابل که ناحیه شیعه و هزاره‌‎‎نشین است، رخ داد. یکی از شاهدان این حادثه با شرط محفوظ ماندن نامش، به ایندیپندنت فارسی گفت انفجار در داخل یک خودرو مسافربری و در پرازدحام‌ترین قسمت پل سوخته صورت گرفت. به گفته این منبع آگاه، در محل انفجار، ضمن اینکه دست‌فروش‌های زیادی حضور داشتند، خودروهای مسافربری، عزاداران محرم و عابران نیز در حال عبور بودند.

بسیاری از زخمی‌ها و کشته‌های این حادثه به بیمارستان فردوس که در چند متری محل حادثه قرار دارد، منتقل شدند.

گروه داعش خراسان، مسئولیت حمله به ناحیه پل سوخته در شهر کابل را به عهده گرفت. این گروه اعلام کرد که ۳۰ نفر شامل تعدادی از شیعیان و اعضای طالبان در این حمله کشته و زخمی شده‌اند.

یک فهرست منتشرشده در فضای مجازی که بیمارستان فردوس آن را به‌اشتراک گذاشت، شمار زخمی‌های انتقال‌یافته به این بیمارستان را ۲۲ تن اعلام کرد. فهرست دیگری مربوط به بیمارستان محمد علی جناح در غرب کابل است که نشان می‌دهد ۱۳ زخمی نیز به این بیمارستان منتقل شده‌اند. در فهرست مربوط به بیمارستان محمد علی جناح، نام دو نفر به‌عنوان کشته‌شده‌های این حادثه نیز درج شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 عارف رحمانی، عضو مجلس نمایندگان در دولت پیشین افغانستان، گفت در تماسی که با مردم در محل داشت، دریافت که ۱۲ نفر کشته شده‌اند. رحمانی افزود که این هنوز ارقام نهایی کشته‌ها و زخمی‌ها نیست و احتمال افزایش آن وجود دارد.

با این حال، مولوی ذبیح‌الله، فرمانده طالبان که مسئولیت حوزه امنیتی ششم در کابل را برعهده دارد، به طلوع نیوز گفت ۳ نفر در این انفجار کشته شده و ۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

یکی دیگر از شاهدان حادثه به ایندیپندنت فارسی گفت در کنار کشته و زخمی شدن شماری از عابران و مسافران یک خودرو، یک زن را نیز آمبولانسی که برای انتقال زخمی‌ها به محل حادثه آمده بود، زیر گرفت. او افزود که شمار زخمی‌ها و کشته‌ها، بیشتر از ارقامی است که فرمانده طالبان ارائه کرده است.

عصر روز جمعه ۱۴ مرداد نیز، غرب کابل شاهد یک انفجار بود که در اثر آن شماری کشته و زخمی شدند. هر دو انفجار در ناحیه پرازدحام شیعه‌ و هزاره‌‎نشین رخ داد. دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان با محکوم کردن این حمله‌ها، از طالبان خواست ضمن تامین امنیت مردم، تحقیق‌های روشن و شفافی را برای شناسایی عاملان این حادثه انجام دهند.

حمله روز جمعه را گروه تروریستی دولت اسلامی موسوم به داعش خراسان برعهده گرفت و گفت حمله با هدف کشتن شیعیان انجام شده است.