تحریم‌های بانکی، مانع انتقال حسین‌زاده به شارلوا

ملی‌پوش ایرانی در بلژیک است ولی برای بازی با پیراهن تیم شارلوا هنوز باید صبر کند

انتقال امیرحسین حسین‌زاده به شارلوا به دلیل موانع پرداخت پول رضایت‌نامه این بازیکن به باشگاه استقلال هنوز نهایی نشده است. به نوشته رسانه‌های بلژیکی، تحریم‌های بانکی ایران مانع از آن است که شارلروا بتواند این پول را به حساب باشگاه استقلال واریز کند.

حسین‌زاده ابتدای فصل گذشته، از سایپا به استقلال پیوست و خیلی زود به بازیکن اصلی این تیم تبدیل شد. او یکی از چهره‌های کلیدی استقلال در مسیر قهرمانی لیگ بیست‌ویکم بود و دراگان اسکوچیچ او را به تیم ملی هم دعوت کرد.

درخشش این مهاجم ۲۱ ساله توجه شارلروا را نیز جلب کرد و این باشگاه حاضر شد رقم ۲۵۰ هزار دلاری فسخ قرارداد او با استقلال را بپردازد. حالا حسین‌زاده بیش از یک هفته است که به بلژیک رفته است و بازی هفته دوم شارلوا در لیگ بلژیک مقابل یونیون سن‌ژیل را هم تماشا کرده است؛ ولی برای بازی با پیراهن این تیم هنوز باید صبر کند و روز شنبه در بازی هفته سوم مقابل اوستنده، هم غایب خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 سایت بلژیکی «لوسوار» در این باره نوشت: «به دلیل تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران، در حال حاضر، پرداخت هر مبلغی به حساب باشگاه ایرانی غیرممکن است. بدیهی است که این موضوع نگرانی‌هایی را هنگام نهایی کردن انتقال بازیکن بین طرف‌های مختلف ایجاد می‌کند. در واقع، تا زمانی که باشگاه آسیایی این مبلغ را دریافت نکند، احتمالا «تی‌ام‌اس» [سیستم تطبیق انتقال فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA Transfer Matching System) یک پلتفرم آنلاین برای اعضای فیفا تا انتقال بازیکنان بین باشگاه‌ها را ثبت کنند] و مدرک لازم برای بازیکن را به اسپورتینگ شارلوا تحویل نخواهد داد. مدیریت باشگاه سعی کرد برای تسویه حساب خود با استقلال سرنخ‌ها و راهکارهای دیگری که مورد تایید فیفا باشد پیدا کند، اما تاکنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده و بنابراین پرونده هنوز قفل است.»

یکی از راه‌های مورد تایید فیفا پرداخت مطالبات خارجی استقلال به جای پرداخت پول رضایت‌نامه است ولی این روش هم هنوز به نتیجه نرسیده است.

این اولین بار نیست که تحریم‌ اقتصادی برای فوتبال ایران دردسرساز می‌شود. در ماجرای مارک ویلموتس که یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های حقوقی فوتبال ایران است، فدراسیون فوتبال به دلیل تحریم‌ها، موفق نشد دستمزد سرمربی تیم ملی را به‌موقع به حساب او واریز کند و مربی بلژیکی توانست به همین دلیل قراردادش را به طور یک‌طرفه فسخ کند.

باشگاه استقلال هم با آندره‌آ استراماچونی تجربه‌ای مشابه داشت. این مربی ایتالیایی مدعی بود که به دلیل پرداخت‌های باشگاه با روش‌های متفرقه با مشکلات قانونی روبرو شده است و اصرار داشت که استقلال دستمزد او را به حسابش در ایتالیا واریز کند؛ در نهایت، او هم موفق شد قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند.
 

بیشتر از فوتبال