شهبانو فرح پهلوی: روند تغییر رژیم ایران باید از داخل کشور شکل بگیرد

شهبانو فرح پهلوی در گفت‌و‌گو با العربیه از یکپارچگی ایران و پادشاهی مشروطه گفت

شهبانو فرح پهلوی در گفت‌و‌گو با العربیه که روز چهارشنبه در سالگرد صدور فرمان مشروطیت منتشر شده است، گفت که شخصا به پادشاهی مشروطه علاقمند است اما این مردم ایران‌اند که باید انتخاب کنند چه می‌خواهند. او از اهمیت حفظ یکپارچگی ایران و امید به آینده و تغییر از داخل ایران صحبت کرد و گفت آرزویش خلاص شدن مردم ایران از شر رژیم است.

شهبانو در این مصاحبه که در قاهره و همزمان با سفر او به مصر برای گرامیداشت سالگرد درگذشت محمدرضاشاه پهلوی ضبط شده است، درباره زنان ایران سخن گفت و امید به آینده آزاد برای آنها. شهبانو در این مصاحبه به نقش آمریکا، بریتانیای کبیر و فرانسه در کمک به حرکت‌های منتهی به انقلاب در ایران اشاره کرد و گفت، آنها به دنبال منافع خود هستند و تا زمانی که منافع‌شان تامین شود به سیستمی که در داخل ایران برقرار است خیلی اعتنا ندارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهبانو فرح پهلوی ضمن قدردانی از دولت و مردم مصر چه در زمان انورسادات، رییس‌جمهوری فقید مصر و چه امروز که همچنان امکان سفر او و خانواده پهلوی برای حضور در آرامگاه شاه فقید فراهم است، گفت: به یاد دارم زمانی خانم سادات به من گفت،‌ وقتی که جیمی کارتر، رییس‌جمهوری اسبق آمریکا به پرزیدنت سادات تلفن کرده بود، او گفته بود: جیمی، من شاه را اینجا می‌خواهم و زنده.

شهبانو در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کنونی ایران با اشاره به اعتراض‌های سراسری از فقر و گرسنگی در ایران سخن گفت. او گفت ایران کشوری بزرگ با تمدنی غنی است و کشورهای همسایه و اطراف به ما احترام می‌گذاشتند، اما امروز ایران در چه وضعیتی است. 

او تاکید کرد که تغییر از درون ایران اتفاق خواهد افتاد و ایران باید یکپارچه و یک کشور بماند.

شهبانو فرح پهلوی در پاسخ به پرسشی درباره سلاح هسته‌ای آن را خطرناک برای خلیج فارس و منطقه توصیف کرد و گفت شخصا مخالف سلاح هسته‌ای است. او در ضمن از برخی حرکت‌های جدایی‌طلبانه و تضعیف‌کننده تمامیت ارضی ایران انتقاد کرد.

شهبانو فرح پهلوی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به پرسش مجری العربیه که از او درباره ایستادگی و تاب‌آوردن در برابر همه تراژدی‌ها در زندگی شخصی پرسید گفت: همیشه امیدوارم و سعی کردم مثبت اندیش باشم و قدردان آنچه که دارم. 

شهبانو فرح پهلوی خلاص شدن ایران از شر رژیم را آرزوی قلبی‌اش عنوان کرد و گفت اگر بتواند روزی به ایران بازگردد، آن روز؛ روز بزرگی خواهد بود.

شهبانو در پایان از مردم ایران خواست امید را از دست ندهند. او گفت: کشورهای خارجی زیادی به ایران هجوم آورده‌اند و همچنین این‌ها (مقامات جمهوری اسلامی) که من آنها را خارجی می‌دانم نه ایرانی؛ اما ایرانی‌ها همیشه ایرانی مانده‌‌اند. امید را حفظ کنید. می‌دانم که خیلی درد می‌کشید. همیشه می‌گویم که نور بر تاریکی پیروز خواهد شد و ایران از خاکستر خود برخواهد خاست.