ساعت طلای هیتلر یک میلیون و صد هزار دلار فروش رفت

برگزاری حراج مربوط به فروش ساعت آدولف هیتلر با مخالفت انجمن یهودیان اروپا مواجه شد و رئیس این انجمن آن را منزجرکننده دانست

ساعت متعلق به هیتلر در اقامتگاه او در آلپ و چهار روز پس از خودکشی رهبر حکومت نازی‌های آلمان، یعنی روز ۴ مه ۱۹۴۵، به‌ وسیله یک سرباز فرانسوی پیدا شد- Alexander Historical Auctions

ساعت طلای آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی، در یک حراج بحث‌برانگیز به قیمت یک میلیون و صد هزار دلار فروخته شد. پیش از این در حراج‌های دیگر برخی اشیای متعلق به هیتلر به‌ قیمت‌های بالایی فروش رفته بود، اما این ساعت طلا، نسبت به دیگر متعلقات هیتلر، بالاترین قیمت را داشته است.

پیش‌تر کلاه هیتلر ۵۰ هزار یورو، عینک مطالعه‌اش ۴ هزار و ۸۰۰ یورو و یکی از نقاشی‌هایی که به‌وسیله او کشیده شده بود به قیمت ۱۳۰ هزار یورو فروخته شده بود.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی حراجی مورد نظر، ساعت متعلق به هیتلر در اقامتگاه او در آلپ و چهار روز پس از خودکشی رهبر حکومت نازی‌های آلمان، یعنی روز ۴ مه ۱۹۴۵، به‌ وسیله یک سرباز فرانسوی پیدا شد؛ فردی که این ساعت طلا را برای سال‌ها نگهداری کرد و پس از او نیز در میان اعضای خانواده‌اش باقی ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما برگزاری این حراج با برخی حاشیه‌ها نیز همراه بود و انتقاد گروه‌هایی را برانگیخت. به‌عنوان مثال انجمن یهودیان اروپا (EJC) در زمره گروه‌هایی قرار داشت که پیش از برگزاری این حراج خواستار لغو آن شده بود. بر پایه اخبار منتشر شده در این زمینه، رئیس انجمن یهودیان اروپا در نامه‌ای به مدیران این حراجی نوشت:«فروش چنین اقلامی منزجر کننده است.»

رئیس انجمن یهودیان اروپا در این نامه همچنین متذکر شد که میراث مربوط به حکومت نازی‌های آلمان یا رهبران آن می‌تواند در موزه‌ها نمایش داده شود، اما فروش آن‌ها در حراجی‌ها امری متفاوت است و قابل قبول نیست. او با اشاره به کشته شدن شش میلیون یهودی به‌وسیله حکومت نازی‌های آلمان نوشت خرید و فروش میراث به‌جا مانده از نازی‌ها به درس گرفتن از جنایت‌های آن دوران کمک نمی کند.

در سال ۲۰۱۷ نیز، یکی دیگر از حراجی‌ها، تلفن قرمز رنگ متعلق به هیتلر را، که در شهر برلین پیدا شده بود، به مبلغ ۲۴۳ هزار یورو فروخت.

بیشتر از جهان