حزب کومله کردستان: ادعای وزارت اطلاعات واهی و تکراری است

به‌نوشته حزب کومله کردستان، دستگیری شماری از اعضای این سازمان، نتیجه «جاه‌طلبی»، «فریب‌کاری» و «رقابت‌های ایدئولوژیک رژیم جمهوری اسلامی» است

به‌نوشته حزب کومله کردستان، دستگیری شماری از اعضای این سازمان، نتیجه «جاه‌طلبی»، «فریب‌کاری» و «رقابت‌های ایدئولوژیک رژیم جمهوری اسلامی» است - VAJA

تنها چند ساعت بعد از این‌که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مدعی شد حزب کومله با همکاری «موساد»، سرویس اطلاعاتی خارجی اسرائيل، قصد داشتند یک «مرکز صنایع حساس دفاعی» در استان اصفهان را منفجر کنند، حزب کومله کردستان با انتشار بیانیه‌ای این گزارش‌ها را رد کرد و آن را «ادعاهای واهی» و «اتهامات دور از ذهن» دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی توصیف کرد.

حزب کومله کردستان در اطلاعیه که روز چهارشنبه پنجم مردادماه ۱۴۰۱ منتشر کرد ضمن اشاره مجدد به دستگیری شماری از اعضای این حزب در روزهای گذشته، جمهوری اسلامی و نهادهای امنیتی آن را «مسئول مستقیم جان اعضای دستگیر شده» خواند.

حزب کومله کردستان پیش‌تر با انتشار اطلاعیه دیگری، دستگیری شماری از اعضای خود در استان آذربایجان غربی را تایید کرده بود.

به‌نوشته کومله، «در روزهای گذشته و در جریان یک فعالیت سیاسی-تشکیلاتی تیمی از پیشمرگه‌های کومله در استان آذربایجان غربی، بنا به دلایلی که همه زوایای آن تاکنون برای ما روشن نیست، توسط نیروهای امنیتی رژیم شناسایی و بازداشت‌شده‌اند.»

کومله در بخش دیگری از بیانیه روز چهارشنبه خود از تمامی مراجع بین‌المللی، نهادهای حقوق بشری خواست در برابر «سناریوسازی‌های معمول و تکراری»  سکوت نکنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌نوشته حزب کومله کردستان، دستگیری شماری از اعضای این حزب، نتیجه «جاه‌طلبی»، «فریب‌کاری» و «رقابت‌های ایدئولوژیک رژیم جمهوری اسلامی» است.

در اطلاعیه روز چهارشنبه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، عبدالله مهتدی، دبیرکل حزب کومله کردستان، متهم شده است که «شخصا» گروهی از نیروهای کومله را برای انجام عملیات «تروریستی» گزینش و به ماموران موساد معرفی کرده است.

به‌گفته وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، هشت بمب بسیار قوی، برای انفجار هدف اصلی و هشت بمب کوچک، برای از بین بردن تجهیزات، به همراه تعدادی اسلحه و «مقادیر قابل توجه‌ای ارزهای خارجی و ریال ایران» از افراد بازداشت شده‌ به‌دست آمده است.

در اطلاعیه روز چهارشنبه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، هیچ اشاره‌ای به هویت و تعداد افراد بازداشت شده یا محل نگهداری آنها نشده است.

طی سال‌های گذشته، شمار قابل ملاحظه‌ای از مراکز اتمی و نظامی ایران، در استان‌های مختلف کشور، هدف عملیات‌های خراب‌کارانه بوده است. دستگاه‌های اطلاعاتی-امنیتی جمهوری اسلامی، به‌طور معمول اسرائيل را عامل این حملات معرفی می‌کنند.