ادعای جمهوری اسلامی: عناصر مشترک کومه‌له و اسرائیل دستگیر شدند

وزارت اطلاعات جزئیات بیشتری در مورد دستگیری گروهی از نیروهای کومه‌له منتشر کرد 

عکس از خبرگزاری فارس

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه، ۵ مرداد (۲۷ ژوییه ۲۰۲۲)، جزئیات بیشتری از دستگیری گروهی منتشر کرد که مدعی است از اعضای «حزب کومه‌له کردستان ایران» بوده‌اند و از طرف اسرائیل، می‌خواستند انفجارهایی در ایران انجام دهند.

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، بیانیه وزارت اطلاعات را همراه با تصاویری منتشر کرد و آن‌ها را مربوط به «تجهیزات تیم تروریستی شناسایی‌شده رژیم صهیونیستی» دانست.

خبر دستگیری این گروه روز یکشنبه، دوم مرداد، منتشر شده بود. حزب کومه‌له نیز دستگیر شدن برخی از اعضای خود را تایید کرده بود.

دبیرخانه کمیته مرکزی این حزب در اطلاعیه‌ای که یکشنبه منتشر شد، گفت: «در روزهای گذشته و در جریان یک فعالیت سیاسی-تشکیلاتی تیمی از پیشمرگه‌های کومەلە در استان آذربایجان غربی، بنا به دلایلی که همه زوایای آن تاکنون برای ما روشن نیست، توسط نیروهای امنیتی رژیم شناسایی و بازداشت‌شده‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعلامیه دوم وزارت اطلاعات در مورد دستگیری این تیم مدعی می‌شود که هدف آنان، انفجار در یکی از مراکز صنایع دفاعی ایران بوده است و می‌افزاید که این تیم «متناسب با اهمیت و حساسیت مرکز مورد نظر،پیچیده‌ترین شیوه‌های ترکیبی برای شناسایی جغرافیای هدف و تخریب وسیع آن را طراحی کرده بودند». 

وزارت اطلاعات در بیانیه روز چهارشنبه خود مدعی شد که نیروهای دستگیرشده مستقیما از سوی عبدالله مهتدی دبیرکل این حزب انتخاب، و به افسران موساد اسرائيل معرفی شده بودند. این وزارتخانه مدعی شد که موساد به کومه‌له دستور داده است که روز یکشنبه، بازداشت شدن نیروهای خود را تایید کند.

وزارت اطلاعات در ضمن مدعی شد که ابزار‌های این گروه از مسیر کولبری و از اقلیم کردستان عراق وارد ایران شده بوده است، و مشتمل بر چندین بمب قوی، سلاح کمری، لپ‌تاپ، گوشی تلفن همراه، ابزار گریم، کلاه‌گیس، ارزهای خارجی و ریال ایرانی، و اسناد هویتی مختلف بوده است.

این نهاد جمهوری اسلامی ایران در پایان این اطلاعیه تهدید کرده است که اعزام تیم به ایران «بی‌پاسخ نخواهند ماند»، و مدعی شده است که «اقدامات تروریستی» سابق اسرائیلی‌ها هم «بی‌جواب نمانده»، اما این کشور عامدانه این پاسخ‌های ایران را «کتمان» می‌کند.