روسیه ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک می‌کند

«ترک این ایستگاه بعد از سال ۲۰۲۴ اجرا می‌شود»

به گفته رئیس جدید سازمان فضایی روسیه، این سازمان بر ساختن ایستگاه اختصاصی خود تمرکز خواهد کرد - NASA / AFP

روسیه اعلام کرد که بعد از سال ۲۰۲۴، ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک می‌کند.

به گفته رئیس تاره منصوب‌شده سازمان فضایی روسیه، این سازمان از این پروژه کناره‌گیری می‌کند و به جای آن بر ساختن ایستگاه اختصاصی خود تمرکز خواهد کرد.

یوری بوریسوف که اوایل همین ماه به ریاست سازمان فضایی دولتی روسکاسموس منصوب شد، در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، گفت این کشور قبل از خروج از پروژه، به تعهدات خود در قبال سایر شرکا در ایستگاه فضایی بین‌المللی عمل خواهد کرد.

بوریسوف گفت: «تصمیم ترک کردن این ایستگاه بعد از ۲۰۲۴ گرفته شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیانیه بوریسوف تایید مجدد اظهارات قبلی مقام‌های فضایی روسیه است که گفته بودند روسیه قصد دارد از این ایستگاه فضایی بیرون بیاید.

این در حالی است که تنش بین روسیه و غرب بر سر عملیات نظامی کرملین در اوکراین بالا گرفته است.

علی‌رغم این اختلاف، ناسا و روسکاسموس اوایل این ماه قراردادی امضا کردند که طبق آن، انتقال فضانوردان با فضاپیماهای روسیه ادامه می‌یابد و انتقال موشک‌های روسیه به ایستگاه فضایی بین‌المللی با اسپیس‌اکس از پاییز امسال شروع می‌شود.

به گفته مقام‌های روسی و ناسا، این توافق تضمین می‌کند که همیشه دست‌کم یک فضانورد آمریکایی و یک فضانورد روس در این ایستگاه فضایی حضور داشته باشند تا در کار هر دو قسمت این ایستگاه فضایی در حال گردش در مدار مشکلی رخ ندهد.

علی‌رغم کشاکش بر سر اوکراین، این مبادلات از دیرباز انجام می‌گرفت و نهایی می‌شد و نشانه‌ای از تداوم همکاری روسیه و ایالات متحده در فضا بود.

گزارش تکمیلی در آسوشیتدپرس

© The Independent

بیشتر از جهان