رئیس‌جمهوری قزاقستان بالاترین نشان دولتی کشورش را به پادشاه عربستان سعودی اعطا کرد

قاسم جومارت توقایف به منظور گسترش روابط دوجانبه با عربستان سعودی به جده سفر کرده است

روز یکشنبه، پس از ورود قاسم جومارت توقایف به جده، شاهزاده محمد بن سلمان با او در کاخ السلام دیدار و گفت‌وگو کرد- AFP

قاسم جومارت توقایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان که روز یکشنبه ۲۴ ژوییه (دوم مرداد) در پی دعوت رسمی پادشاه عربستان سعودی به جده سفر کرده بود، مدال «آلتین قیران» یا «عقاب طلایی» را که بالاترین نشان دولتی در قزاقستان به شمار می‌رود، به منظور قدردانی از روابط ریشه‌دار و دو جانبه کشورهای عربستان سعودی و قزاقستان، به سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی اهدا کرد.  

به گزارش الشرق ‌الاوسط، شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی در دیدار با رئیس‌جمهور قزاقستان در محل اقامت او در جده، این نشان را به نمایندگی از پادشاه عربستان سعودی دریافت کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز یکشنبه پس از ورود قاسم جومارت توقایف به جده، شاهزاده محمد بن سلمان با او در کاخ السلام دیدار و گفت‌وگو کرد. در این نشست رسمی که شماری از وزرا و مقام‌های رسمی دو کشور نیز حضور داشتند، بر توسعه روابط دوجانبه و افزایش زمینه‌های همکاری میان دو کشور تاکید شد. 

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، ریاض و نورسلطان به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی، روابطی مستحکم و گسترده دارند. عربستان سعودی و قزاقستان در سپتامبر ۲۰۲۱ نیز توافقنامه‌ای برای گسترش همکاری‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها امضا کردند. رئیس‌جمهوری قزاقستان پاییز ۲۰۲۱ هم در دیدار با عبدالله بن محمد آل الشیخ، رئیس مجلس شورای سعودی، گفته بود که کشورش در سطوح مختلف، شریک نزدیک عربستان سعودی است.

بیشتر از جهان