سعید ایروانی سفیر ایران در سازمان ملل و جانشین تخت‌روانچی شد

سعید ایروانی در مذاکرات امنیتی اخیر میان هیئت‌های ایران و عربستان سعودی، ریاست هیئت مذاکره‌کننده ایرانی را برعهده داشت

سعید ایروانی، کاردار پیشین ایران در عراق بود - fararu

سعید ایروانی، کاردار پیشین ایران در عراق که در حال حاضر به‌عنوان معاون امنیت بین‌الملل و سیاست خارجی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار است، به‌عنوان سفیر و نماینده جدید ایران در سازمان ملل متحد معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ایروانی روز یکشنبه، دوم مردادماه در آستانه آغاز ماموریتش در شهر نیویورک آمریکا، با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، دیدار کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سعید ایروانی در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، جانشین مجید تخت‌روانچی خواهد شد که از فروردین‌ماه ۱۳۹۸ در جایگاه سفیر و نماینده دائم در این نهاد بین‌المللی فعالیت می‌کرد.

پیش‌تر از ماه خرداد نیز زمزمه‌هایی درمورد تصمیم برای جایگزینی ایروانی به‌جای تخت‌روانچی مطرح، اما اعلام شده بود که او هنوز در انتظار دریافت ویزای آمریکا برای اعزام به نیویورک است.

او پیش از این در مسئولیت‌هایی ازجمله کاردار ایران در عراق، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی و معاون علی شمخانی در حوزه امنیت بین‌الملل و سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی فعالیت کرده است.

سعید ایروانی در مذاکرات امنیتی اخیر میان هیئت‌های ایران و عربستان سعودی که با هدف بهبود و ازسرگیری روابط برگزار شد، ریاست هیئت مذاکره‌کننده ایرانی را برعهده داشت. پس از پنج دور مذاکره در سطح امنیتی، به‌تازگی اعلام شد مذاکرات آتی میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در سطح وزرای خارجه دو کشور و به‌صورت علنی برگزار خواهد شد.