اعتراض‌ها به لغو کنسرت‌ سیروان خسروی در اهواز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از علت لغو کنسرت سیروان خسروی ابراز بی‌اطلاعی کرد

سیروان خسروی، بازیگر و خواننده موسیقی پاپ، با انتشار نامه‌ای خطاب به اداره کل «ارشاد» استان خوزستان به لغو کنسرت‌هایش در شهر اهواز اعتراض کرد و خواهان پی‌گیری موضوع شد.

روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که گروهی با تجمع در برابر سالنی که قرار بود برنامه کنسرت سیروان خسروی اجرا شود، اقدام به پخش «مداحی» کردند و با جمعی از شرکت‌کنندگان در اهواز درگیر شدند.

به‌گفته رضا کلاه‌کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، کنسرت سیروان خسروی با اینکه مجوز داشت، با دستور «شورای تامین» شهر اهواز لغو شد. 

خبرگزاری دولتی ایرنا روز پنچ‌شنبه در گزارشی، به‌‌نقل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نوشت کنسرت خسروی قرار بود از روز چهارشنبه، به مدت سه روز، در سینما هلال شهر اهواز برگزار شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌ گفته این مقام دولتی، روز چهارشنبه، سه سانس از کنسرت سیروان خسروی برگزار شد. اما در نهایت «شورای تامین» اهواز از ادامه اجرا جلوگیری کرد و دستور لغو کنسرت را صادر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از علت لغو کنسرت سیروان خسروی ابراز بی‌اطلاعی کرد.

لغو کنسرت‌ها و سایر برنامه‌های هنری در شهرهای مختلف ایران، همواره با اعتراض هنرمندان، فعالان اجتماعی و حتی گاهی برخی از مقام‌های دولتی همراه است.

در ایران، برنامه‌گذاران تمامی کنسرت‌ها و برنامه‌های عمومی موسیقی باید از مقام‌های وزارت ارشاد محل مجوز دریافت کنند. با این حال، گزارش‌های پرشماری در دست است که نشان می‌دهد هنرمندان زیادی با وجود داشتن «مجوز»، برنامه کنسرتشان لغو شده است.