تجاوز امام مسجد به دختری دوازده ساله در فاریاب افغانستان

طالبان به خبرنگاران فاریاب هشدار داده‌اند که از پخش چنین خبرهایی خودداری کنند

امامی که متهم به تجاوز به یک دختر دوازده ساله شده، فرار کرده است- AFP/ Wakil Kohsar

منابع خبری از تجاوز امام یک مسجد در استان فاریاب به دختری دوازده ساله خبر می‌دهند. به گفته این منابع در تماس با ایندیپندنت فارسی، امام یک مسجد در روستای «قره یی»، از روستاهای شهرستان المار استان فاریاب، به دختر دوازده ساله‌ای تجاوز کرده است. به گفته آنان، این فرد که از اهالی شهرستان قیصار بوده است و اکنون امام یک مسجد در شهرستان المار است، جمعه‌شب، ۲۴ تیر (۱۵ ژوییه) به خانه پدر این دختر دوازده ساله دعوت بوده است و پس از صرف شام، همانجا می‌خوابد، اما نیمه‌های شب از اتاق مهمان به اتاقی می‌رود که دخترک در آن خواب بوده است و به او تجاوز می‌کند.

منابع خبری می‌گویند، هنگامی که دخترک فریاد می‌کشد و کمک می‌خواهد، مادر و پدرش بیدار می‌شوند و پدر دختر، آخوند متجاوز را مضروب می‌کند.

گفته می‌شود که دو دندان او با ضربه پدر این دختر شکسته است، اما او با جا گذاشتن کفش‌ها و الاغش در خانه میزبان، توانسته است پابرهنه از آنجا بگریزد.

خبر حمله و تجاوز این ملا به دختری دوازده ساله، از سوی شماری از فعالان در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، اما منابع خبری می‌گویند که پس از پخش این گزارش‌ها، طالبان در استان فاریاب به خبرنگاران هشدار داده‌اند که از انتشار چنین خبر‌هایی باید خودداری کنند.

طالبان به خبرنگاران گفته‌اند اگر جزئیات بیشتر و دقیق‌تری درباره این حادثه در رسانه‌ها منتشر شود، آنان خواهند فهمید که جزئیات را آنان در اختیار رسانه‌ها گذاشته‌اند. از همین رو، خبرنگاران نام قربانی و هویت پدر او را فاش نکرده‌اند.

گفته می‌شود که چون تمامی طالبان آخوندند، مدعی‌اند که آخوندها و امام‌های مساجد نیز به علت مسلمان‌ بودن، دست به چنین کارهایی نمی‌زنند، اما هنگامی هم که چنین حوادثی رخ می‌دهد و افشا می‌شود، افراد خاطی مجازات نمی‌شوند. 

به گفته منابع خبری در فاریاب، با آنکه طالبان خبرهایی در مورد بازداشت این ملا پخش کرده‌اند، اما او بازداشت نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نخستین باری نیست که ملای یک مسجد به کودکی تجاوز می‌کند و پیش از این نیز گزارش‌های پرشمار مشابهی در مرکز و استان‌های مختلف افغانستان پخش شده است.

در برخی از این موارد، شماری از این تجاوزگران بازداشت شده‌اند، اما به علت فساد اداری در نهادهای قضایی، این گونه افراد به ندرت مجازات می‌شوند.

طالبان در ۲۵سال گذشته در مناطق تحت کنترل خود، زنان را به اتهام روابط خارج از ازدواج و  فرار از خانه، بازداشت کرده و به قتل رسانده‌اند. ده‌ها مورد از سنگسار زنان در مناطق زیر نفوذ و کنترل طالبان در رسانه‌ها پخش شده است، اما تاکنون از مجازات مردانی که متهم به تجاوز بوده‌اند، گزارشی دیده و شنیده نشده است. 

چندین تن از اعضای طالبان نیز در ماه‌های گذشته به تجاوز و سو‌ء‌استفاده از زنان و پسران نوجوان متهم شده‌اند، اما از بازداشت و پیگرد یا مجازات آنان نیز گزارشی در دست نیست.

بیشتر از جهان