کیفرخواست میلاد حاتمی با اتهام «فساد فی‌الارض» صادر شد

میلاد حاتمی از گردانندگان سایت‌های شرط‌‌بندی بود که پس از بازداشت در ترکیه، به ایران بازگردانده شد

حاتمی پس از دستگیری، مجبور شد در یک برنامه تلویزیونی اعتراف و علیه خود صحبت کند‌ـ Instagram/sahar

دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای میلاد حاتم‌آبادی فراهانی، معروف به میلاد حاتمی، یکی از گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی، با اتهام «فساد فی‌الارض از طریق اشاعه گسترده فساد و اخلال در نظام پولی و ارزی به مبلغ بیش از نیم میلیون دلار و پولشویی»، کیفرخواست صادر کرد.

در این کیفرخواست که به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شد، نام ۲۱ متهم دیگر هم ذکر شده است.

در اطلاعیه قوه قضاییه، درباره کیفرخواست میلاد حاتمی آمده است: «متهم با راه‌اندازی سایت‌های قمار و شرط‌‌بندی و با به دست آوردن اموالی از این طریق، در صفحات مجازی سبک زندگی اشرافی و تجملاتی را تبلیغ می‌کرد و مخاطبان خود را برای به دست آوردن چنین امکاناتی به قمار و شرط‌بندی تشویق می‌‌کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میلاد حاتمی در اسفند ۱۳۹۹، پس از بازداشت در ترکیه، به ایران بازگردانده شد. او هنگام دستگیری به پلیس ترکیه گفته بود که در صورت بازگشت به ایران با خطر اعدام مواجه می‌شود؛ با این حال ترکیه او را به پلیس ایران تحویل داد. حاتمی پس از دستگیری، مجبور شد در یک برنامه تلویزیونی اعتراف و علیه خود صحبت کند.

در قوانین جمهوری اسلامی ایران شرط‌بندی ممنوع است اما در سال‌های اخیر، با گسترش رسانه‌های اجتماعی، سایت‌های شرط‌بندی آنلاین راه‌اندازی شدند و مخاطبان بسیاری جذب کردند. اغلب مخاطبان این سایت‌ها جوان‌هایی‌اند که با مشکلات اقتصادی و بحران اشتغال دست‌به‌گریبان‌اند و می‌خواهند شرایط مالی خود را بهتر کنند؛ اما در اغلب موارد، اندک دارایی خود را نیز از دست می‌دهند.

روزنامه جام‌جم، متعلق به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱، از احضار امیرحسین مقصودلو، ملقب به تتلو، ساشا سبحانی و دنیا جهانبخت به دادسرای تهران خبر داد. محمد امین تقویان، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران، با تایید این خبر گفت: «با توجه به کلاهبرداری‌ها، سه متهم به دادسرا احضار شده‌اند. اتهام آنان نیز مدیریت سایت‌های شرط‌بندی بود.»