نوسازی خط دفاع چلسی با کولیبالی و آکه

توخل فصل جدید را با مدافعان تازه‌ای آغاز می‌کند

تاد بولی، مالک مشترک جدید باشگاه که ماموریت نقل و انتقالات را هم موقتا به عهده گرفته است -- GLYN KIRK / IKIMAGES / AFP

چلسی تابستان پرماجرایی داشت و علاوه بر تغییر مالکیت باشگاه، مدافعان میانی‌اش را هم از دست داد. آنتونی رودیگر به رئال مادرید پیوست، و کریستنسن با غول دیگر اسپانیایی، بارسا، به توافق رسید.

تاد بولی، مالک مشترک جدید باشگاه که ماموریت نقل و انتقالات را هم موقتا به عهده گرفته است، برنامه‌ای جدی برای تقویت قلب دفاع دارد و می‌خواهد کالیدو کولیبالی را از ناپولی جذب کند.

کاپیتان تیم ملی سنگال در سال‌های گذشته در معرض توجه تیم‌های بزرگی بود، ولی ناپولی حاضر به فروش او نشد. اما این بار به نظر می‌رسد که دو باشگاه بر سر انتقالی ۴۰ میلیون یورویی به توافق برسند. گفته می‌شود که باشگاه چلسی با این مدافع ۳۱ ساله هم بر سر دستمزد به توافق رسیده است و به زودی قرارداد نهایی خواهد شد.

توماس توخل، سرمربی چلسی، که فصل گذشته با سه مدافع میانی بازی می‌کرد و برای فصل جدید خواهان بازسازی خط دفاع شده بود، قطعا از اضافه شدن یکی از بهترین مدافعان سال‌های اخیر لیگ ایتالیا و فوتبال اروپا راضی خواهد بود. توخل به جذب ماتیاس دلیخت هم علاقه داشت، ولی مدافع هلندی یوونتوس در راه بایرن مونیخ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دومین مدافعی که احتمالا به چلسی اضافه خواهد شد، ناتان آکه است. این مدافع هلندی در منچسترسیتی فرصت بازی زیادی ندارد و در چلسی می‌تواند به یک مدافع اصلی تبدیل شود. گفته می‌شود که بولی بعد از تکمیل انتقال کولیبالی، انتقال آکه را هم نهایی خواهد کرد. سیتی برای این مدافع خواهان ۴۰ میلیون پوند است.

به گزارش گاردین، توخل ممکن است از باشگاه بخواهد که پرسنل کیمپمبه از پاری‌سن‌ژرمن، یا ژول کونده از سویا را هم به دفاع تیمش اضافه کند؛ هرچند، انتقال آن‌ها کار آسانی نخواهد بود.

چلسی برای تقویت خط حمله هم بیکار ننشسته است و رحیم استرلینگ، مهاجم منچسترسیتی، با قراردادی ۵۰ میلیون پوندی آبی‌پوش شد. استرلینگ به آمریکا، مقصد اردوی تابستانی چلسی، پرواز کرد تا به تیم جدیدش اضافه شود. توخل رافائل لیائو، بال میلان، و سرژ گنابری، بال بایرن، را نیز مد نظر دارد.

چلسی به جذب رابرت لواندوفسکی هم تمایل زیادی دارد؛ هرچند، احتمال انتقال او به بارسا بیشتر است. در روزهای گذشته بحث انتقال کریستیانو رونالدو به چلسی هم مطرح شده، ولی توخل در این باره هنوز چراغ‌سبز نشان نداده است.

تیم لندنی فصل گذشته در لیگ برتر به رتبه سوم رسید، ولی در فصل جدید با تقویت آرسنال، تاتنهام و منچستریونایتد، رقابت سخت‌تری در انتظار این تیم، و نیز لیورپول و منچسترسیتی، دو مدعی جدی قهرمانی، خواهد بود.

بیشتر از فوتبال