محکومیت اظهارات نژادپرستانه علیه تامی آبراهام، بازیکن چلسی

«چنین ناسزاهایی حالا به طور فزاینده قابل پیش‌بینی‌اند»

OZAN KOSE / AFP

در پی شکست چهارشنبه­ شب چلسی در بازی سوپرجام یوفا در استانبول، گزارش شد که تامی آبراهام، بازیکن این تیم، هدف اظهارات نژادپرستانه قرار گرفته‌ است.

کیک ایت آوت (Kick It Out)، سازمانی که در زمینۀ برابری و مبارزه با تبعیض فعالیت می‌کند، می­‌گوید گزارش‌هایی درباره اظهارات نژادپرستانه علیه مهاجم چلسی در رسانه‌های اجتماعی دریافت کرده‌ است. سخنگوی این سازمان گفت: «چنین ناسزاهایی حالا به­ طور فزاینده قابل پیش‌بینی‌اند، ولی از اشمئزاز شان کاسته‌ نمی­‌شود. ما حمایت خود را از تامی اعلام می‌کنیم و از توییتر و دیگر شرکت‌های رسانه­‌های اجتماعی می‌خواهیم با این میزان از ناسزا برخورد کنند. ما خواهان اقدام هستیم. می‌خواهیم بدانیم این شرکت‌ها برای رفع این مشکل شوم چه کار خواهند کرد.“

ناسزاهایی که در توییتر ابراز شده­‌اند، ظاهراً به پنالتی‌ ازدست­ رفته آبراهام در استادیوم ودافون پارک ربط دارند که در نتیجۀ آن، لیورپول قهرمان فینال سوپرجام شد.

این تازه­‌ترین نمونه گزارش­‌ شده درباره اقدامات نژادپرستانه در فوتبال انگلستان از آغاز فصل جدید است. روزهای شنبه و یکشنبه هم چهار نمونه مشابه گزارش شد. 

اوایل ماه اوت، سایروس کریستی، مدافع فولهام، ادعا کرد که یکی از هواداران این تیم و همسرش به خواهر او اهانت نژادپرستانه کرده­‌اند؛ موضوعی که در درست بررسی است. حادثه ظاهراً در جریان شکست یک­ بر­صفر از بارنزلی در اولین بازی فولهام پس از سقوط از لیگ برتر در سال گذشته رخ داد. کریستی در توییتی نوشت: «به آن هوادار فولهام که تصمیم گرفت در بازی امروز خواهرم را بزند، و به همسرش که کار او را با الفاظ نژادپرستانه توجیه کرد: امیدوارم به خودتان افتخار کنید و فکر کنید خیلی قوی هستید. هرچه سرتان بیاید حقتان است. صرف‌نظر از احساستان درباره نتیجه بازی، اعمالتان شرم‌آور است». باشگاه فولهام سریعاً اعلام کرد که حادثه را بررسی و علیه خاطی اقدام جدی خواهد کرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش