بایدن: با کشته شدن رهبر داعش در سوریه، آمریکا و متحدانش امنیت بیشتری دارند

به‌‌گفته بایدن، با کشته شدن رهبر داعش در سوریه، توان برنامه‌ریزی، تامین منابع و اجرایی عملیات‌های «داعش»، به‌طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد

طی ماه‌های گذشته، نیروهای آمریکایی مجموعه‌ای از عملیات‌های موفق را علیه «داعش» ترتیب داده‌اند - Nicholas Kamm / AFP

در پی انتشار خبر کشته شدن ماهر العقال، رهبر گروه تروریستی «داعش»، جو بایدن رئيس‌جمهوری آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای از عملیات نیروهای ويژه آمریکایی دفاع کرد و گفت با کشته شدن ماهر العقال، آمریکا و متحدانش امنیت بیشتری خواهند داشت.

بامداد روز سه‌شنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱، ستاد فرماندهی آمریکا در خاورمیانه و آسیای مرکزی (سنتکام)‌ اعلام کرد ماهر العقال در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی در نزدیکی جنديرس، در شمال غربی شهر حلب سوریه، هدف قرار گرفت و کشته شد.

در بخشی از بیانیه رئیس‌جمهوری آمریکا که بامداد روز چهارشنبه منتشر شد، ماهر العقال یک «تروریست کلیدی» معرفی شد.

به‌‌گفته بایدن، با کشته شدن رهبر داعش در سوریه، توان برنامه‌ریزی، تامین منابع و اجرای عملیات‌های «داعش»، به‌طور چشم‌گیری کم می‌شود.

در بخشی از بیانیه روز سه‌شنبه «سنتکام» آمده است: «برنامه‌ریزی‌های وسیعی صورت گرفت تا این عملیات با موفقیت اجرا شود. به‌گفته مقام‌های نظامی آمریکا، در جریان این عملیات، هیچ فرد غیرنظامی کشته نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته فرماندهی «سنتکام»، در جریان عملیات پهپادی روز سه‌شنبه علاوه بر کشته شدن ماهر العقال، یکی دیگر از چهره‌های اصلی «داعش» نیز از نزدیکان ماهر العقال نیز مجروح شد.

طی ماه‌های گذشته، نیروهای آمریکایی مجموعه‌ای از عملیات‌های موفق را علیه «داعش» و نیروهای وابسته به این گروه تروریستی ترتیب داده‌اند.

ماه پیش، نیروهای ائتلاف در منطقه، به رهبری ایالات متحده، اعلام کردند هانی احمد الکردی، یکی دیگر از رهبران ارشد گروه «داعش» را در شمال سوریه دستگیر کرده‌اند.

در ماه فوریه هم ابوابراهیم هاشمی قرشی، رهبر پیشین «داعش» در شمال سوریه هدف قرار گرفت و کشته شد. 

کشته شدن قریشی در ماه فوریه امسال، مهم‌ترین عملیات آمریکا علیه نیروهای «داعش»، پس از کشته شدن ابوبکر بغدادی، رهبر وقت این گروه، در سال ۲۰۱۹ بود.

بیشتر از جهان