عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال: بازگشت کی‌روش منتفی است

کارلوس کی‌روش نزدیک‌ترین مربی به نیمکت تیم ملی ایران در جام‌جهانی قطر بود

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که فدارسیون فوتبال ایران را نهاد‌های بالادستی اداره می‌‌کنندـ AFP

بهرام رضاییان، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد کارلوس کی‌روش گزینه سرمربیگری تیم ملی ایران در جام جهانی نیست و احتمال بازگشت او منتفی است. خداد عزیزی اما گفت که دراگان اسکوچیچ به‌زودی خواهد رفت و تصمیم درباره تغییر مربی تیم ملی خارج فدراسیون اتخاذ می‌شود.

رضاییان روز یک‌شنبه، ۱۹ تیر ۱۴۰۱، گفت که هیچ کسی از مجموعه فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش مذاکره‌ای نداشته است و او گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی نیست.

این عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: «صادقانه می‌گویم دولت هیچ فشاری برای تغییر سرمربی تیم ملی وارد نکرده است.»

رضاییان اخبار منتشر شده درباره بازگشت احتمالی کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران را رد کرد و گفت: «این شایعات از فضای مجازی بیرون آمده است. کمیته فنی فدراسیون تا الان نظری در مورد تغییر سرمربی تیم ملی ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر، خداد عزیزی، عضو پیشین تیم ملی فوتبال ایران، در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد: «دراگان اسکوچیچ به‌زودی از تیم ملی خواهد رفت و خیلی محترمانه به این مربی گفته شده به ایران بازنگردد.»

عزیزی با تاکید بر اینکه فدراسیون فوتبال برای تغییر سرمربی تیم ملی و حفظ اسکوچیچ قدرت لازم را ندارد، افزود: «بهرام رضاییان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال شاید بگوید که اسکوچیچ می‌ماند اما تصمیم گیرنده اصلا فدراسیون فوتبال نیست.»

این پیشکسوت فوتبال ایران گفت: «من نمی‌دانم چه کسی تصمیم گیرنده است اما آنهایی که می‌خواهند فردی جای اسکوچیچ بیاید، خارج از فدراسیون فوتبال‌اند، شک نکنید.»

عزیزی گفت: «من از اسکوچیچ و کارنامه او حمایت می‌کنم اما برخی می‌گویند که حتما با او زد و بند دارم در حالی که من اسکوچیچ را تنها یک بار دیدم آن هم در بازی ایران و لبنان بود که قبل از بازی به دعوت حمید استیلی رفتم.»

عضو پیشین تیم ملی فوتبال ایران افزود: «من می‌گویم که اسکوچیچ شما را به جام جهانی برده است اما برخی می‌گویند که او نمی‌تواند تیم را مدیریت کند و از نظر مدیریت ضعیف است. خب یک مربی ایرانی قوی بیاورید.»

عزیزی افزود: «در درجه اول وقتی اسکوچیچ را با این نتایج داریم، بی‌رحمی است به او شانس ندهیم اما اگر حالا به این نتیجه رسیده‌اند که اسکوچیچ برود که شک نکنید می‌رود، چرا گزینه ایرانی نیاوریم  پیشنهاد من این است که یک مربی ایرانی مثل علی دایی و امیر قلعه‌نویی را بیاورند که بهترین نتایج را در فوتبال ما گرفته‌اند.»

پیشتر اخباری منتشر شده بود که کارلوس کی‌روش نزدیک‌ترین مربی به نیمکت تیم ملی ایران است و احتمال بازگشت او وجود دارد.

حامیان بازگشت کی‌روش از تجربه موفق او در ایران، شناختش از فوتبال ایران، تجربه حضور در جام جهانی با تیم ملی ایران به عنوان دلایلی یاد کرده‌اند که کی‌روش را به گزینه‌ مطلوب مربیگری تیم ملی ایران در فرصت باقی‌مانده تا جام جهانی تبدیل می‌کند.

در حال حاضر فدراسیون فوتبال ایران پس از عزل عزیزی خادم و بنابر تصمیم هیات‌رئیسه، با سرپرست موقت اداره می‌شود. میرشاد ماجدی در این سمت قدرت تصمیم‌گیری ندارد و بعید است که مستقل از نهادهای بالادستی درباره حفظ سرمربی تیم ملی یا انتخاب سرمربی جدید صاحب اختیار باشد.

بیشتر از فوتبال