شکارچی آزاردهنده حیوانات در آفریقای جنوبی کشته شد

رایان نائود به عکس‌های خشنی معروف بود که از خود در کنار جسد حیواناتی همچون زرافه و فیل منتشر می‌کرد

یک شکارچی که به شکار و انتشار عکس‌های خود با حیواناتی همچون شیر، زرافه، و فیل معروف بود، در آفریقای جنوبی به ضرب گلوله از پای در آمد. وانت این شکارچی خراب شده بود و او در جاده گیر کرده بود که کشته شد.

رایان نائود ۵۵ ساله رئیس شرکتی به نام «پرو هانت آفریکا» بود که مدعی بود سفرهای «شکارزیستی» برگزار می‌کند. اما عکس‌هایی که نائود و این شرکت منتشر می‌کردند، حاکی از کشتن حیوانات در حال انقراض بود. در بسیاری از این تصاویر، صحنه‌هایی از رفتار خشونت‌آمیز با حیوانات دیده می‌شود. 

جسد نائود در استان لیمپوپوی آفریقای جنوبی، کنار اتومبیل تویوتای او پیدا شد. اتومبیل او به علت داغ کردن خراب شده بود و کنار جاده مانده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک شاهد عینی گفت دو مرد که از یک اتومبیل نیسان سفید پیاده شده بودند، به سر آقای نائود شلیک کردند، اسلحه کمری او را دزدیدند، و سپس از صحنه حادثه گریختند.

در کنار جسد نائود دو فروند اسلحه شکاری، ویسکی، لباس (از جمله پیژامه منزل) و آب پیدا شده است. 

مامفاساوا سیابی، سخنگوی پلیس، گفت هنوز انگیزه این قتل روشن نیست. او گفت: «این مرد از پشت [ضربه خورده و] روی زمین افتاده بود و صورتش روی خاک بود. سر و چهره‌اش خونی بود.»

سخنگوی پلیس افزود: «انگیزه حمله و قتلی که از پی آن آمد، فعلا نامشخص است.»

یکی از دامداران محل، صدای شلیک تک‌گلوله‌ای را شنیده و فرار اتومبیل نیسان را از صحنه به سوی شهر مارکن، مشاهده کرده است. آثاری از گلوله هم کنار جسد پیدا شده است.

شرکت آقای نائود سفرهای شکار خود را در شمال آفریقای جنوبی و نزدیک پارک ملی کروگر برگزار می‌کرد. متقاضیان معمولا باید روزی بیش از ۳۰۰ دلار آمریکا می‌پرداختند. البته شکار حیوانات موسوم به «پنج حیوان بزرگ»، قیمت‌هایی بیشتر و ویژه داشت. این پنج حیوان عبارتند از: شیر، پلنگ، اسب‌آبی سیاه، فیل بیشه آفریقایی، و بوفالوی آفریقایی.

این شرکت شکار میمون، کفتار، و گورخر را نیز ارائه می‌داد. 

سازمان غیرانتفاعی «پروتکت آل وایدلایف» (Protect All Wild Life) مدعی بود که نائود به پرورش زرافه، فقط با هدف شکار آن حیوان، می‌پرداخت. 

بیشتر از جهان