جزئيات کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین اعلام شد

با احتساب کمک‌های جدید، مجموع کمک‌های آمریکا به اوکراین، از زمان روی کار آمدن بایدن به ۷.۶ میلیارد دلار رسید

کمک‌‌‌ ۸۲۰ میلیون دلاری جدید آمریکا، چهاردهمین بسته از کمک‌های تسلیحاتی است که از تابستان گذشته در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد- Mauricio Campino / US AIR FORCE / AFP

دولت آمریکا جزئیات بیشتری از کمک تسلیحاتی ۸۲۰ میلیون دلاری به اوکراین را منتشر کرد. با ارائه این بسته کمک‌های جدید، مجموع کمک‌های ایالات متحده به اوکراین از ابتدا تهاجم روسیه به این کشور به نزدیک هفت میلیارد دلار می‌رسد.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، این بسته از کمک‌های تسلیحاتی جدید، شامل دو سامانه پیشرفته پدافند زمین به هوا و ۱۵۰ هزار گلوله توپ و چهار رادار ضدتوپخانه می‌شود.

وب‌سایت خبری-تحلیلی اکسوس، شامگاه شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ در گزارشی نوشت با احتساب کمک‌های جدید، مجموع کمک‌های آمریکا به اوکراین، از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، به ۷.۶ میلیارد دلار رسید.

هفته گذشته جو بایدن، رئيس‌جمهوری آمریکا، در جریان نشست سران پیمان نظامی آتلانتیک شمالی در مادرید گفت تا هر زمانی که طول بکشد ایالات متحده از اوکراین حمایت خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا، روسیه با تهاجم به اوکراین ضربه بزرگی به جایگاه بین‌المللی و اقتصاد خودش وارد کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز روز شنبه این بخش از صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا را برجسته کرد که آمریکا با اعطای این کمک‌های نظامی به اوکران امکان مقاومت در برابر روسیه را فراهم می‌کند و این کمک‌ها ادامه خواهد داشت.

 کمک‌‌‌ ۸۲۰ میلیون دلاری جدید آمریکا، چهاردهمین بسته از کمک‌های تسلیحاتی است که از اول ماه اوت سال گذشته در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در بخش دیگری از گزارش خود، درباره بسته کمک‌های جدید دولت بایدن به اوکراین، از قول برخی از تحلیل‌گران و مقام‌های غربی نوشت جنگ در اوکراین به بن‌بست رسیده و طرف‌ها عملا پیشرفت مشخصی ندارند و به شدت به آتش توپخانه‌های خود متکی‌اند.

به باور بسیاری از کارشناسان نظامی، روسیه نه تنها قادر نشد به اهداف اولیه خود در تصرف کی‌يف و سرنگونی دولت اوکراین دست یابد، بلکه در تحکیم مواضع خود در مناطق شرقی اوکراین نیز ناکام بود و پیشروی‌های ارتش روسیه در مناطق وسیعی از دونباس، بسیار کند بوده است.

بیشتر از جهان