بارش برف‌ و سرما در شرق افغانستان جان ۱۲ کودک را گرفت

بارش شدید برف و باران خسارات جانی و مالی زیادی به شهروندان افغانستان وارد کرده است

در چند روز اخیر حوادث طبیعی، از شهروندان افغانستان قربانی‌های زیادی گرفته است-عکس:BakhtarNA@/ توییتر

خبرگزاری باختر، وابسته به طالبان، روز پنجشنبه ۲ تیر، گزارش داد که بر اثر بارش شدید برف‌ و سرما در استان کنر در شرق افغانستان، ۱۲ کودک جان باختند.

باختر به نقل از مسئولان طالبان در کنر نوشت که این حادثه در دره دیوگل روستای سوکی این استان اتفاق افتاد که در نتیجه آن ۱۲ کودک کشته و بیش از ۱۰۰ راس دام نیز تلف شدند. این رسانه همچنان خبر داد که تیم‌های کمک‌رسان از مرکز کنر به مناطق آسیب‌دیده این استان اعزام شده‌اند تا از تلفات بیشتر جلوگیری و به نیازمندان رسیدگی کنند.

در همین حال، روزنامه هشت صبح خبر داد که بر اثر بارش شدید باران در روستای کره مار شهر سعدآباد مرکز کنر، سقف یک خانه فرو ریخت که در نتیجه آن ۶ تن کشته و ۴ نفر دیگر زخمی شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین بر اساس گزارش‌ها، بر اثر ریزش برف در منطقه کوند در مرز لغمان و کنر، ده‌ها خانواده در معرض خطر سرما و گرسنگی قرار گرفته‌اند و تلاش برای نجات آن‌ها جریان دارد.

در چند روز اخیر، حوادث طبیعی مانند ریزش شدید باران، برف، سیلاب و زلزله جان بسیاری از شهروندان افغانستان را گرفته است.

کابل پایتخت افغانستان روز چهارشنبه اول تیر، نیز شاهد بارش بی‌سابقه تگرگ بود که علاوه بر مسدود کردن قسمتی از مسیرهای تردد، به کشتزارها نیز خسارت وارد کرده است. روز پنجشنبه نیز بارش تگرگ در بخش‌هایی از غزنی، به کشتزارها آسیب زد. همچنین سه‌شنبه شب، وقوع زلزله مرگبار در پکتیکا و خوست، تلفات سنگین و خسارات مالی هنگفتی بر جای گذاشت. بر اساس گزارش‌های ابتدایی، تاکنون دست‌کم هزار نفر بر اثر ریزش خانه‌ها کشته و حدود ۱۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به‌دلیل ناتوانی طالبان در ارائه خدمات و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی، ارقام تلفات در حال افزایش است.