افراد ناشناس در جوزجان، گلوی مدیر یک آموزشگاه را در محل کارش بریدند

علم خان رسولی، بنیانگذار و مدیر مرکز آموزشی باختر در شهر شبرغان بود

هنوز عاملان این حادثه مشخص نیست و طالبان وعده پیگیری داده‌اند-عکس:alam khan rasooly/فیسبوک

افراد ناشناس، جمعه شب ۲۷ خرداد، علم خان رسولی ۲۵ ساله را که بنیان‌گذار و مدیر آموزشگاه خصوصی باختر در شهر شبرغان در شمال افغانستان بود در محل کارش به قتل رساندند و گلویش را با چاقو بریدند.

یکی از نزدیکان رسولی به شرط فاش نشدن نامش، عکس‎‌هایی از محل قتل را با ایندیپندنت فارسی به اشتراک گذاشت و گفت افراد ناشناس نیمه‌شب به ساختمان آموزشگاه وارد شدند و او را با چاقو به قتل رساندند. در عکس‎‌ها دیده می‌شود که گلوی علم خان رسولی بریده شده است.

این منبع آگاه افزود که علم‌ خان رسولی در محل کارش اقامت داشت و شب‌ها در یکی از اتاق‌های مرکز آموزشی باختر می‌خوابید. در این مرکز آموزشی باختر دروس مختلف ازجمله زبان انگلیسی، ریاضی، فیزیک و قرآن تدریس و کلاس‌های آمادگی برای آزمون کنکور برگزار می‌شود. در صفحه رسمی این آموزشگاه اطلاعاتی در مورد برنامه‌های درسی درج شده است.

با این‌که طالبان مراکز آموزشی خصوصی و دولتی را به رعایت تفکیک جنسیتی و جداسازی کلاس‌های دختران از پسران وادار کرده‌اند، اما در عکس‌هایی که از کلاس‌های مرکز آموزشی باختر در صفحه این آموزشگاه منتشر شده است دیده می‌شود که دختران و پسران زیر یک سقف آموزش می‌بینند. برخی از این دروس را علم خان رسولی، مدیر این آموزشگاه تدریس می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از همکاران رسولی به شرط فاش نشدن نامش به ایندیپندنت فارسی گفت او تاکنون هیچ تهدید و هشداری دریافت نکرده بود و مسئولان محلی طالبان نیز از فعالیت این مرکز آگاهی داشتند و در برنامه‌هایی که به مناسب جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان برگزار می‌شد شرکت می‌کردند.

این منبع آگاه افزود حدود ساعت ۸ صبح روز شنبه، هنگامی که کارمندان مرکز آموزشی باختر به محل کارشان رفتند، با پیکر خونین علم خان رسولی رو‌به‌رو شدند. به گفته او تاکنون هیچ سرنخی از عاملان این حادثه به دست نیامده است و مسئولان محلی طالبان نیز وعده داده‌اند که با پیگیری و تحقیق در این مورد، عاملان را شناسایی و بازداشت می‌کنند.

هرچند طالبان هر روز از بازداشت ده‌ها نفر به اتهام ارتکاب جرائمی همچون آدم‌ربایی، اقدام به قتل و سرقت خبر می‌دهند، اما در مورد بسیاری از این پرونده‌ها، ازجمله قتل‌های مرموز فعالان مدنی، کنشگران و فعالان اجتماعی سکوت می‌کنند.