رئیس ارتش اسرائیل تهدید کرد: «حملات سهمگین» علیه لبنان 

«مشابه آن ‌را تاکنون ندیده‌اید»

اسرائیل هزاران هدف را در لبنان مشخص کرده است، از جمله ستاد حزب‌الله و قرارگاه‌های پرتاب راکت این گروه، تا در صورت بروز جنگ به آن‌ها حمله‌ور شود- Israel Defence Ministry / AFP

آویو کوخاوی،‌ رئیس ستاد ارتش اسرائیل، گفت در جنگ احتمالی بعدی با لبنان، اسرائیل از نیرویی بسیار گسترده و سهمگین استفاده خواهد کرد. 

تهدید کوخاوی در آستانه سفر آموس هوخشتاین، دیپلمات آمریکایی، به بیروت انجام می‌شود. هوخشتاین به بیروت می‌رود تا بکوشد مذاکرات غیرمستقیم بین اسرائیل و لبنان را بر سر مرزهای دریایی‌شان از نو آغاز کند. 

کوخاوی گفت که ارتش کشورش در شش جبهه با خطرات مختلف روبه‌رو است، اما خطر هسته‌ای از همه بدتر است. 

اسرائیل هزاران هدف را در لبنان مشخص کرده است، از جمله ستاد حزب‌الله و قرارگاه‌های پرتاب راکت این گروه، تا در صورت بروز جنگ به آن‌ها حمله‌ور شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کوخاوی گفت: «در چنین جنگی حملاتی سهمگین انجام خواهیم داد، اما به ساکنان هشدار می‌دهیم و به آنان اجازه می‌دهیم مناطق را ترک کنند. پیشنهاد من به شما این است که این مناطق را ترک کنید، چون نیروی حمله تصورناشدنی خواهد بود — مشابه آن‌را تاکنون ندیده‌اید.»

در عین حال، نیروهای سازمان ملل در لبنان از ارتش این کشور خواستار پاسداشت و تضمین حفاظت از سربازان حافظ صلح شدند که اخیرا برخی از شهروندان «لباس‌شخصی» لبنانی  به آنان حمله کرده‌اند. 

آندریا تننتی، سخنگوی نیروهای سازمان ملل در لبنان، گفت حمله‌ها، تهدیدها، و اعمال ارعاب‌کننده علیه نیروهای حافظ صلح، باعث نگرانی عمیق است. تننتی گفت روز شنبه، ۱۱ ژوئن، گروهی از مردان با لباس شخصی، شماری از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را هنگام یکی از گشت‌های معمول‌ آنان در جنوب لبنان، دستگیر کرده‌اند.

تننتی تاکید کرد که طبق قطع‌نامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل، نیروهای سازمان ملل حق دارند درون حیطه عملیاتی خود هر جا که خواستند، گشت بزنند. دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت با تاکید بر این حق، قویا به حادثه اخیر اعتراض کردند.

بیشتر از جهان