حمله‌ به کارمندان فرودگاه مولانا در مزارشریف؛ چهار نفر کشته شدند

قربانیان این حمله کارکنان بخش فنی فرودگاه مولانا بودند

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حمله به کارمندان فرودگاه مولانا جلال‌الدین محمد بلخی را به عهده نگرفته است- ایندیپندنت فارسی

خودرو حامل کارکنان فرودگاه مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مزارشریف، بعدازظهر یکشنبه، ۲۲ خرداد، در ناحیه دهم این شهر، هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت که طی آن، چهار کارمند فرودگاه کشته و چهار نفر هم زخمی شدند.

یک منبع آگاه در مزارشریف، به شرط محفوظ ماندنش نامش، به ایندیپندنت فارسی گفت که این حمله هنگامی رخ داد که گروهی از کارکنان بخش غیرنظامی فرودگاه مولانا پس از پایان ساعت کاری، محل کار خود را ترک کرده و در راه بازگشت به منزل بودند. افراد مسلحی که هویتشان هنوز مشخص نشده است، به این کارمندان که همه‌روزه، به صورت گروهی به محل کار تردد می‌کردند، تیراندازی کرده‌اند.

آصف وزیری، سخنگوی پلیس طالبان در بلخ، عصر یکشنبه وقوع این حمله را تایید کرد و گفت که در اثر تیراندازی افراد مهاجم، دو نفر کشته و شش نفر زخمی شده‌اند. آصف وزیری افزود که کشته‌شدگان کارمندان بخش فنی فرودگاه مولانا بودند.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز شنبه نیز طی یک درگیری با نظامیان طالبان، سه نفر از جمله یکی از اعضای طالبان، در شهرک مسکونی خالد بن ولید در حومه مزارشریف، کشته شدند. آصف وزیری هر سه فرد کشته‌شده را سارقان مسلحی خواند که هنگام سرقت از یک خانه، با اعضای طالبان درگیر شدند؛ اما یک منبع آگاه در مزارشریف گفت که هر سه فرد کشته‌شده، کارت شناسایی، اسلحه و تجهیزات نظامی مربوط به طالبان را داشتند و یکی از آنان، از اعضای قدیمی این گروه بود.

به گفته این منبع، این عضو طالبان در تبانی با دو فرد دیگر با استفاده از تجهیزات و کارت شناسایی ویژه طالبان، به خانه‌ای در شهرک خالد بن ولید وارد شدند اما لحظاتی بعد، با دیگر نظامیان طالبان درگیر شدند. یک فرمانده طالبان که در محل حادثه حضور داشت، در پیامی صوتی که با ایندیپندنت فارسی به اشتراک گذاشت، گفت که کشته‌شدگان با استفاده از نام و تجهیزات نظامی طالبان، قصد غارت یک خانه را داشتند که نیروهای بخش اطلاعات این گروه، آن‌ها را حین ارتکاب جرم، غافلگیر کردند.

حوادث امنیتی در شهر مزارشریف در حالی افزایش یافته است که طالبان مدعی‌‌اند در افغانستان امنیت سراسری تامین کرده‌اند. اواخر اردیبهشت نیز خودرو حامل کارمندان سپاه ۲۰۹ الفتح طالبان، هدف انفجار مین مغناطیسی قرار گرفت که در اثر آن، دست‌کم پنج تن کشته و حدود ۲۰ نفر زخمی شدند. مسئولیت این حمله را گروه دولت اسلامی، موسوم به داعش خراسان، به عهده گرفت.