انفجار خودرو نظامیان طالبان در مزارشریف یک کشته و ۲۰ زخمی بر جا گذاشت

وضعیت شماری از زخمی‌های حادثه وخیم است

-@Shamshadnetwork/توییتر

یک خودرو حامل نظامیان طالبان صبح پنج‎شنبه، ۲۹ اردیبهشت، در ناحیه پنجم شهر مزارشریف، در اثر انفجار یک مین آتش گرفت. آصف وزیری، سخنگوی پلیس طالبان، در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی مزارشریف، وقوع این حادثه را تایید کرد و گفت که در این انفجار، سه نفر زخمی شده‌اند.

منابع آگاه در مزارشریف به ایندیپندنت فارسی گفتند که این انفجار زمانی رخ داد که حدود ۲۵ کارمند سپاه ۲۰۹ الفتح طالبان سوار بر مینی‌بوس، به سمت محل کار خود می‌رفتند. به گفته این منابع، در این حادثه یک نفر کشته و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. وضعیت شماری از زخمی‌های این حادثه وخیم است و همه آنان به بیمارستان نظامی ۲۰۹ الفتح منتقل شده‌اند.

بستگان یکی از زخمی‌های این حادثه که از کارمندان ارتش دولت پیشین افغانستان است و در بخش اداری سپاه ۲۰۹ الفتح با طالبان کار می‌کند، به شرط محفوظ ماندن نامش، به ایندیپندنت فارسی گفت که طالبان موبایل‌ تمام زخمی‌ها را ضبط کرده‌ است و به بستگانشان هم اجازه نمی‌دهد با آن‌ها ملاقات کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عکس‌های منتشرشده از صحنه انفجار در فضای مجازی نشان می‌دهند که مینی‌بوس حامل کارمندان سپاه ۲۰۹ الفتح طالبان در اثر شدت انفجار کاملا آسیب دیده و بیشتر بخش‌های آن سوخته است.

تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

سه‌شنبه گذشته نیز یک خودرو حامل نظامیان طالبان در ناحیه کوتل خیرخانه کابل، هدف انفجار یک مین مغناطیسی قرار گرفت و خالد زدران، سخنگوی پلیس گروه طالبان در کابل، به رسانه‌ها گفت که در اثر این حادثه، دو نظامی طالبان زخمی شدند؛ اما شاهدان حادثه با بازنشر عکس خودرو طالبان که در آتش می‌سوخت، نوشتند که شماری از زخمی‌ها و کشته‌ها از محل حادثه به بیمارستان‌ها منتقل شدند. مسئولیت آن حادثه را گروه دولت اسلامی موسوم به داعش خراسان به عهده گرفت و در اطلاعیه‌ای مدعی شد که پنج عضو طالبان در این حمله بمب‌گذاری کشته و زخمی شده‌اند.

سخنگویان طالبان در ۹ ماه گذشته، همواره تلاش کرده‌اند از فاش شدن جزئیات حوادثی مانند درگیری‌‎های نظامی، انفجار و حملات انتحاری که در بخش‌های مختلف افغانستان رخ می‌دهد، جلوگیری کنند. سخنگویان این گروه معمولا به تماس رسانه‌ها برای کسب اطلاعات در مورد حوادث پاسخ نمی‌دهند و اگر هم جوابی دهند، در واقع ارائه اطلاعاتی خلاف واقعیت است.

در بیشتر موارد، خانواده‌های قربانیان نیز تهدید می‌شوند تا جزئیات حوادث را در اختیار رسانه‌ها نگذارند.