امامان جمعه خواستار خروج ایران از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شدند

بسیاری از امامان جمعه به شکلی هماهنگ به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمله کردند و خواستار خروج ایران از این نهاد شدند

احمد خاتمی: «فضای مجازی که دشمن به آن خط می‌دهد،‌ دشمن ملت ما است»- AFP

سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  مدعی شد که برخی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چشمان آمریکا و اسرائیل هستند و گفت: «هدف آنها از صدور این قطعنامه این است که در مذاکرات امتیاز بگیرند اما این انقلاب به کسی باج نمی‌دهد و در دهن زورگو می‌زند. نسخه چهل ساله ما نسخه مقاومت است قطع تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس اولین گام ما است و اگر این شیطنت‌ها ادامه داشته باشد اقدامات ما هم ادامه خواهد داشت و آنها کور خوانده‌اند که می‌توانند ما را به موضعی که می‌خواهند بکشند.»

او همچنین با تمجید از صحبت‌های علی خامنه‌ای در مراسم سالگرد تدفین روح‌الله خمینی پیشنهاد داد این صحبت‌ها تبدیل به یک کتاب درسی شود.

احمد خاتمی گفت: «پیشنهاد می‌کنم برای شناخت درست نسل آینده از امام خمینی مسئولان بیانات رهبر انقلاب در مراسم های ارتحال حضرت امام را جزو کتب درسی قرار بدهند. اگر امام خمینی را از انقلاب بگیریم این انقلاب یک کالبد بی روح است و سیره امام نرم افزار گام دوم انقلاب است.»

احمد خاتمی با تکرار صحبت‌های خامنه‌ای در مورد ارتجاع، فضای مجازی را دشمن ملت دانست و گفت: «فضای مجازی که دشمن به آن خط می‌دهد،‌ دشمن ملت ما است ما هیچ وقت با اصل فضای مجازی دشمن نبوده‌ایم اما با فضای مجازی که توسط آمریکا خط دهی می‌شود دشمن هستیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر نیز در خطبه‌های نماز جمعه خواستار خروج ایران از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد و گفت: «مسئولان کشور امیدی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداشته باشند، زیرا آن‌ها از اساس به‌دنبال تبعیض و آپارتاید علمی هستند و مسئولان خروج از آژانس انرژی اتمی را دستور کار خود قرار دهند.»

ایران در سال ۱۳۳۷، به عضویت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درآمد و در سال ۱۳۴۷ پیمان عدم تکثیر سلاح‌های هسته‌ای (NPT) را امضا کرد. کشورهای عضو آژانس لزوما در پیمان NPT حضور ندارند. پیش از این روزنامه کیهان تهدید کرده بود که مجلس ایران باید خروج ایران از پیمان عدم تکثیر سلاح‌های هسته‌ای (NPT) را بررسی کند.

امام جمعه بوشهر در انتقاد از تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران گفت: «به‌تازگی باردیگر آژانس انرژی اتمی تحت تاثیر آمریکا و سه کشور استعماری اروپایی قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کرده است، فلسفه تاسیس این آژانس انحصار دانش و قدرت هسته‌ای برای کشورهای استعماری و ایجاد محدودیت برای کشورهای درحال توسعه است.»

محمد عبادی‌زاده، امام جمعه بندرعباس نیز در مورد تصویب قطعنامه شورای حکام به غرب و اسرائیل تاخت و گفت: «غربی‌ها در آژانس تحت تاثیر اطلاعات غلط صهونیست‌ها تصمیم اشتباهی گرفتند که نشان از شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران است. ترورهای کور اسراییلی‌ها در ایران بی پاسخ نماند و افسران و جاسوسان آن‌ها در امان نیستند.»