خودرویی در برلین به میان جمعیت رفت؛ یک نفر کشته و ۳۰ نفر مجروح شدند

پلیس برلین اعلام کرد که هنوز مشخص نیست این اقدام عمدی صورت گرفته یا تنها یک تصادف بوده است

این حادثه در محله شارلوتنبورگ برلین رخ داده است _ REUTERS

روز چهارشنبه (هشتم ژوئن) در غرب برلین خودرویی به میان جمعیت رفت و با برخورد به جمعیت موجب کشته شدن یک نفر و زخمی‌ شدن ده‌ها نفر شد. به گفته پلیس هنوز مشخص نیست این اقدام عمدی صورت گرفته یا تنها یک تصادف بوده است.

رسانه‌های آلمان گزارش دادند این حادثه توسط یک خودروی رنوی کوچک و در محله شارلوتنبورگ برلین رخ داده است.

رویترز با اشاره به اظهارات سخنگوی سازمان آتش‌نشانی برلین در مورد حادثه روز چهارشنبه نوشت: «در جریان این حادثه حدود ۳۰ نفر مجروح شده و یک نفر جان خود را از دست داده است.»

براساس اخبار اعلام شده، پلیس راننده مظنون این خودرو را دستگیر کرده است.

به گزارش رویترز این حادثه در نزدیکی محلی رخ داده که در ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶ یک مسلمان تونسی به نام انیس عامری، با یک کامیون وارد یک بازارچه کریسمس شد و پس از آسیب رساندن به افراد زیادی از محل حادثه گریخت. به دنبال اقدام این فرد ۱۲ نفر کشته و حدود ۵۰ نفر زخمی شده بودند.

کشورهای مختلف اروپا در سال‌های گذشته بارها شاهد بروز اقدامات متعدد تروریستی توسط افراد و جریان‌های افراطی بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حمله به عابران به وسیله خودرو، از اقداماتی است که طی سال‌های گذشته چندین‌بار در کشورهای مختلف اروپا رخ داده که اغلب آنها با هدف تروریستی صورت گرفته بود. آوریل ۲۰۱۷ فردی با ربودن یک کامیون به سمت عابران در یک مرکز خرید در استکهلم سوئد حمله کرد که این اقدام به کشته شدن چهار نفر منجر شد. عامل این حمله یک فرد بک‌تبار بود که باوجود عدم عضویت در داعش، از حامیان این گروه تروریستی به شمار می‌آمد.

ماه مارس همان سال نیز حادثه دیگری در شهر لندن و باز هم با استفاده از خودرو برای آسیب رساندن به عابران رخ داد. در این عملیات فردی در اطراف وست‌مینستر لندن با خودرو به سمت عابران رفت و چهار نفر را به کام مرگ کشاند. داعش مسئولیت این حمله که در آن ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند را برعهده گرفت.

یک سال پیش از آن یعنی در سال ۲۰۱۶ نیز کامیونی در شهر نیس فرانسه در حمله‌ای مرگ‌بار جان ۸۶ نفر را گرفت. عامل حمله که فردی تونسی بود با استفاده از یک کامیون در مراسم جشن روز باستیل فرانسه دست به حمله تروریستی زد که باز هم داعش مسئولیت آن را پذیرفت.

تکرار اقدامات تروریستی و افراطی با استفاده از خودرو و زیرگرفتن عابران در اروپا، موجب شده که حادثه اخیر برلین نیز ابهام‌هایی مبنی بر تروریستی بودن حادثه رخ داده را مطرح کند.

بیشتر از جهان