ساختمان بنیاد نخبگان خوزستان در اثر انفجار فروریخت

جمعه، سیزدهم خرداد، دو انفجار در اهواز و حوالی این شهر رخ داد

استان خوزستان در روز جمعه، ۱۳ خرداد، شاهد دو انفجار بود. یکی از این انفجارها در شهر اهواز و دیگری در مناطق اطراف اهواز و در محدوده شهرستان کارون رخ داد.

شامگاه جمعه، در ساختمان بنیاد نخبگان خوزستان واقع‌در مجاورت شهرداری منطقه ۴ اهواز، انفجار مهیبی رخ داد. شدت این انفجار به اندازه‌ای بود که طبق تصاویر منتشرشده تقریبا بخش وسیعی از ساختمان این بنیاد به‌طور کامل تخریب شده و فرو ریخته است. با این حال، رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز اعلام کرد که تنها بخشی از این ساختمان تخریب شده است.

انفجار در ساختمان بنیاد نخبگان اهواز در ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه شامگاه جمعه، رخ داد که به دلیل خالی بودن ساختمان در این ساعت، این حادثه خسارت جانی به همراه نداشت. ایرنا به نقل از ابراهیم قنبری، رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز، علت انفجار در این ساختمان را نشت گاز عنوان کرد. گفته شده است که علت دقیق و چگونگی رخ‌دادن این انفجار در دست بررسی بیشتر قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما بامداد روز جمعه انفجار دیگری در خوزستان و در شهرستان کارون رخ داد که هنوز اطلاعات دقیقی از آن منتشر نشده است. خبرگزاری ایلنا نوشت که این انفجار از حوالی محل دپوی زباله در روستای قلعه‌کوچک شهرستان کارون به گوش رسیده است.

شدت این انفجار به اندازه‌ای بود که ساکنان بخشی از مناطق اطراف به ویژه در منطقه کوت عبدالله اهواز را به خیابان‌ آورد.

گرچه تاکنون علت این انفجار اعلام نشده، اما فرماندار کارون عنوان کرده که ممکن است این انفجار مربوط به خمپاره‌های باقی‌مانده از جنگ ایران و عراق باشد. سعید کعبی، با اذعان به اینکه انفجار رخ‌داده مسئله بزرگ و خاصی نیست، علت آن را در حال بررسی اعلام کرده است.

تاکنون اعلام شده انفجار در قلعه‌کنعان شهرستان کارون آسیبی به همراه نداشته است. در این زمینه تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد پس از انفجار، حفره‌ای در محدوده حادثه ایجاد شده است.