پس از پیروزی جانی دپ در دادگاه، یادداشت سردبیر به مقاله امبر هرد اضافه شد

هرد شهادت داد که مقاله در باره همسر سابقش، جانی دپ، نبود اما هیئت‌ منصفه می‌گوید او دپ را بدنام کرد

دادگاه هرد را در سه فقره افترا به دپ مجرم شناخت‌ـ GIUSEPPE CACACE / AFP

به دنبال صدور حکم در دعوای تهمت امبر هرد و جانی دپ، مقاله‌ای که در کانون ادعای دپ علیه هرد قرار داشت اصلاح شد.

واشینگتن پست یادداشت سردبیری را به مقاله هرد، که در اصل در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ به‌صورت چاپی و آنلاین منتشر شده بود، اضافه کرد.

حکم روز چهارشنبه در فیرفکس کانتی، ویرجینیا، محل سرورهای این خبرگزاری، و بنابراین محل محاکمه، هرد را مسئول سه فقره افترا علیه دپ، همسر سابقش، دانست که بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ با او رابطه‌ای مشکل‌دار داشت.

این مقاله، با یادداشت اضافه‌شده، آنلاین باقی می‌ماند و این‌گونه آغاز می‌شود: «در سال ۲۰۱۹، جانی دپ از امبر هرد به‌دلیل تهمت ناشی از این مقاله سال ۲۰۱۸ شکایت کرد. در یکم ژوئن ۲۰۲۲، در پی محاکمه‌ای در فیرفکس کانتی، هیئت‌ منصفه هرد را در سه مورد مسئول گفته‌هایی دانست که دپ ادعا کرد دروغ و افتراآمیز بوده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گفته‌ها شامل عنوان مقاله هم می‌شود: «من علیه خشونت جنسی صحبت کردم – و با خشم فرهنگمان مواجه شدم. این باید تغییر کند.»

دو جمله دیگری که در پرونده دادگاه مشخص شد دپ را بدنام کرده است عبارت‌اند از: «سپس دو سال پیش، من آدم سرشناسی بودم که نماد خشونت خانگی شده بود و نیروی تمام‌عیار خشم فرهنگمان را در مورد زنانی که [از این موضوع] حرف می‌زنند، حس کردم.» و «من در موقعیت خاصم دیدم این روزها چطور نهادها از مردان متهم به سوءاستفاده حمایت می‌کنند.»  

یادداشت سردبیر با این جمله خاتمه می‌یابد: «هیئت‌ منصفه به‌طور جداگانه دریافت که دپ از طریق آدام والدمن، وکیلش، در یکی از سه فقره شکایت متقابل، هرد را بدنام کرده است.»

هرد در مقاله‌اش از دپ به‌عنوان فرد بدرفتار نام نمی‌برد و معتقد است این مقاله درباره او نیست، مسئله‌ای که ظاهرا هیئت‌ منصفه در ویرجینیا با آن موافق نبود.

پس از هفت هفته شهادت دادن که در آن هرد و دپ‌– و نیز تعدادی از دوستان، خانواده، کارمندان و شهود کارشناس‌– روایت‌هایی بسیار متفاوت از وقایع این رابطه جنجالی را بازگو کردند، هیئت‌ منصفه درمجموع ۱۳ ساعت به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

هرد به پرداخت ۱۰.۴ میلیون دلار غرامت به همسر سابقش محکوم شد و دپ نیز باید ۲ میلیون دلار به‌دلیل اقدام‌های والدمن، وکیل سابقش، به هرد بپردازد.  

به گفته وکیل امبر هرد، آلن بردهافت، هرد تقاضای تجدیدنظر خواهد کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان