کاخ سفید: مذاکرات برجام هنوز نمرده است

آمریکا یک شرکت چینی را به دلیل خرید نفت ایران تحریم کرد

مذاکرات در ماه‌های اخیر متوقف شده است و دیپلمات‌ها هشدار داده‌اند که پیشرفت بیشتر کمی بعید است- AFP

رابرت مالی، نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات با ایران و قدرت‌های جهانی گفت که چشم‌انداز احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بسیار ضعیف است.

به گزارش بلومبرگ، او روز چهارشنبه به کمیته روابط خارجی سنا گفت که تخفیف محدود در اعمال تحریم‌ها همچنان می‌تواند این توافق را نجات دهد و زمینه را برای یک توافق گسترده‌تر فراهم کند.

مذاکرات در ماه‌های اخیر متوقف شده است و دیپلمات‌ها هشدار داده‌اند که پیشرفت بیشتر کمی بعید است.

 مالی گفت واشنگتن و شرکای اروپایی‌اش متقاعد شده‌اند که می‌توانند ایران را وادار کنند که فعالیت هسته‌ای خود را در ازای کاهش برخی تحریم‌ها متوقف کند، در حالی که همچنان می‌تواند «سایر فعالیت‌های خطرناک تهران» را هدف قرار دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز چهارشنبه، ایالات متحده اعلام کرد که یک شبکه بین‌المللی قاچاق نفت و پول‌شویی را که فروش نفت برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروی قدس و گروه حزب الله را تسهیل کرده است، تحریم می‌کند. یکی از شرکت‌های تحریم شده پالایشگاهی در چین است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایالات‌متحده به اجرای دقیق تحریم‌ها بر تجارت غیرقانونی نفت ایران ادامه خواهد داد. هرکسی که از ایران نفت بخرد با تحریم‌های آمریکا مواجه است.»

نفت

در آستانه فصل تابستان و پس از کاهش ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا، قیمت نفت دوباره افزایش یافت. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت به ۱۱۱ دلار در هر بشکه رسید و رشد امسال خود را به ۴۷ درصد رساند.

برخی تحلیلگران بازار نفت معتقدند که توافق هسته‌ای ممکن است ٥٠٠ هزار تا یک میلیون بشکه در روز نفت خام ایران را به بازارهای بین‌المللی بازگرداند که برای کاهش قیمت‌ها کافی است.

 توافق ۲۰۱۵ که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، فعالیت‌های اتمی تهران را در ازای کاهش تحریم‌ها، از جمله صادرات نفت، محدود کرد. از آن زمان ایران سعی کرده است تا با دور زدن تحریم‌ها و فروش قاچاق، بخشی از نفت خود را بفروشد.

بیشتر از جهان