طالبان مشاور پیشین وزارت مهاجرین افغانستان را بازداشت کرد

طالبان حزب‌الله صابری را به بهانه صحبت کردن احضار کردند اما او را بازداشت کردند

خانواده حزب‌الله می‌گویند که هیچ اطلاعی از وضعیت او در دست ندارند‌ـمنبع عکس خانواده حزب الله 

اداره استخبارات (اطلاعات) طالبان حزب‌الله صابری، استاد دانشگاه و مشاور پیشین وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان، را بازداشت کرده‌اند. خانواده حزب‌الله صابری به ایندیپندنت فارسی گفتند که نیروهای اداره اطلاعات طالبان پنجشنبه گذشته با او تماس گرفتند و گفتند باید به وزارت مهاجرین مراجعه کند. پس از آنکه صابری از رفتن امتناع کرد، او را تهدید کردند که اگر خودش نرود، او را با زور اسلحه از خانه‌اش خواهند برد.

به گفته خانواده صابری، پس از آن نیروهای اداره اطلاعات طالبان به او گفتند که باید با قاری عبدالمتین، رئیس اداره مهاجرین کابل، تماس بگیرد و با او ملاقات کند.

خانواده حزب‌الله صابری گفتند که او بامداد روز شنبه پس از تماس با قاری عبدالمتین، به دفترش رفت و در میانه روز با خانواده‌اش تماس گرفت و گفت که دیروقت بازمی‌گردد و نگرانش نباشند.

خانواده صابری نگران‌اند که جانش در خطر باشد و می‌گویند طالبان او را بازداشت کرده‌اند و هیچ‌کس درباره چگونگی و علت بازداشتش پاسخگو نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانواده صابری ضمن ابراز نگرانی از وضعیت حزب‌الله، گفتند که او نظامی نبود، با هیچ جبهه‌ای رابطه ندارد، مشاور حقوقی وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان بود و مسئولیت اجرایی نداشت.

گفتنی است که از زمان بازگشت طالبان به قدرت تاکنون، ده‌ها شهروند افغان به اتهام‌های گوناگون بازداشت شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، بیشتر کسانی که طالبان بازداشت کرده‌اند نظامیان پیشین، کارمندان نهادهای غیرنظامی و بستگان کارمندان دولت پیشین بوده‌اند.

تاکنون ده‌ها گزارش از قتل، شکنجه و ناپدید شدن بازداشت‌شدگان منتشر شده است. به گزارش نیویورک تایمز، در شش ماه نخست تسلط طالبان بر افغانستان، طالبان ۵۰۰ نظامی و غیرنظامی که با دولت پیشین همکاری می‌کردند بازداشت و شکنجه کرده‌اند یا به قتل رسانده‌اند و شماری نیز مفقودند.