ابهام در مورد سرنوشت مالک برج «متروپل» آبادان

افکار عمومی نسبت به اعلام مرگ عبدالباقی پرسش‌ها و تردید‌های فراوانی دارد

حسین عبدالباقی، مالک برج «متروپل» آبادان که مقام‌های قضایی می‌گویند در حادثه ریزش این برج جان باخته است.ـ دنیای اقتصاد

صادق جعفری چگنی، دادستان استان خوزستان از شناسایی جسد حسین عبدالباقی، مالک برج «متروپل» آبادان زیر آوار‌های این برج خبر داد. موضوعی که در شبکه‌های اجتماعی با تردید‌های بسیاری همراه شده است.

جعفری چگنی روز سه‌شنبه سوم خرداد گفت عبدالباقی «در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت و در جریان این حادثه جان خود را از دست داد».

این در حالی است که روز دوشنبه، ساعتی پس از ریزش برج «متروپل»، خبرگزاری‌ها از بازداشت مالک آن به دستور دادستان ویژه خبر داده بودند.

اعلام شناسایی جسد عبدالباقی با تردید‌ها و تشکیک‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه شده و بسیاری معتقدند این خبر دروغ است و مالک این برج زنده است.

در شبکه‌های اجتماعی حتی تصویری منسوب به حسین عبدالباقی منتشر شده که در کنار خرابه‌های برج «متروپل» دیده می‌شود.

برخی کاربران هم می‌گویند عبدالباقی با استفاده از نفوذ خود توانسته متواری شود و خبر کشته شدن او درست نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه «شرق» هم گزارش کرده است ریشه این تردید‌ها از آنجا ناشی شده که برخی رسانه‌ها روز دوشنبه، خبر صدور حکم بازداشت عبدالباقی را به عنوان بازداشت او منتشر کرده بودند.

برخی دیگر از رسانه‌ها این موضوع را تائید کرده و نوشته‌اند اطلاعیه دادستانی مبتنی بر صدور حکم بازداشت بوده است، نه خبر قطعی بازداشت مالک برج «متروپل».

در این میان برخی خبرنگاران خوزستان می‌گویند منابعی به آنها گفته که عبدالباقی از حادثه ریزش برج جان سالم به در برده و زنده است.

برج ۱۰ طبقه «متروپل» آبادان روز گذشته  فروریخت و منجر به جان باختن دست‌کم ۱۱ نفر و مصدومیت ۵۵ نفر از کسانی شده که در این برج حضور داشتند.

گزارش شده در حال حاضر دست‌کم ۵۰ نفر دیگر زیر آوار‌های این برج مدفون شده‌اند که تلاش‌ها برای نجات آنها همچنان ادامه دارد.

مقام‌های مسئول گفته‌اند هنوز نمی‌دانند کار آواربرداری و اعلام قطعی شمار قربانیان این حادثه چقدر طول خواهد کشید.

دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان هم خبر از  بازداشت۱۰ نفر از «مقصران» این حادثه داده که حسین حمیدپور شهردار فعلی و دو شهردار سابق آبادان از جمله بازداشتی‌ها هستند.

استاندار خوزستان هم علت ریزش ساختمان را «رعایت نکردن قوانین و مقررات و اصول فنی» اعلام کرده است.