ارتش اسرائیل: داماد سلیمانی از پروازهای مسافربری برای قاچاق اسلحه به لبنان استفاده می‌کند

ارتش اسرائیل هشدار داد قاچاق تجهیزات نظامی، امنیت غیرنظامیان فرودگاه دمشق را تهدید می‌کند

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، حزب‌الله از کشور لبنان و شهروندان غیرنظامی لبنان در راستای اهداف تروریستی خود استفاده می‌کند - Reuters

ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد داماد قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، از پروازهای مسافربری برای قاچاق اسلحه به حزب الله لبنان استفاده می‌کند. به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، این اقدام حزب‌الله، امنیت غیرنظامیان فرودگاه دمشق را به خطر می‌اندازد. 

روزنامه تایمز اسرائیل روز جمعه ۳۰ اردیبهشت در گزارشی، به نقل از سخنگوی ارتش اسرائیل، نوشت سید‌رضا هاشم صفی‌الدین، که با دختر سلیمانی ازدواج کرده است، ماهانه چندین بار به ایران، محل زندگی همسرش، سفر می‌کند. 

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، در طول اقامت سیدرضا صفی‌الدین در ایران، او مسئول هماهنگی قاچاق تجهیزات نظامی پیشرفته به گروه «تروریستی» حزب‌‌الله است. 

روزنامه تایمز اسرائیل، در بخش دیگری از گزارش روز جمعه خود، به نقل از سخنگوی ارتش اسرائيل نوشت، داماد سلیمانی با استفاده از زیرساخت‌ها و منابعی که در اختیار دارد؛ رهبری شبکه‌ای از فعالین مرتبط با حزب‌الله را برعهده دارد.

AFP

 سید رضا صفی الدین، فرزند هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله است. به نوشته تایمز اسرائیل، برخی از اعضای حزب‌الله لبنان، از سید هاشم به عنوان جانشین با‌لقوه حسن‌ نصرالله، رهبر کنونی حزب‌الله، نام می‌برند.

به نوشته سخنگوی ارتش اسرائیل، هاشم صفی‌الدین، در حال حاضر مسئول نظارت بر شبکه ارتباطی حزب‌الله با جمعیت شیعیان لبنان است و با چهره‌های برجسته لبنانی ارتباط دارد. او همچون مسئول نظارت بر روابط رسانه‌ای حزب‌الله به‌شمار می‌رود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، حزب‌الله از کشور لبنان و شهروندان غیرنظامی این کشور در راستای اهداف تروریستی خود استفاده می‌کند. به گفته ارتش اسرائیل، اقدام‌های این گروه امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد و ارتش در صورت لزوم واکنش نشان می‌دهد.

در سال‌های اخیر، نیروی هوایی ارتش اسرائيل بارها مواضع نیروهای وابسته به سپاه پاسداران یا حزب‌الله لبنان را در نقاط مختلف سوریه هدف قرار داده‌اند.

ماه گذشته، آمیکام نورکین، فرمانده پیشین نیروی هوایی اسرائیل، که به تازگی بازنشسته شده است؛ در یک مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال گفت: در پنج سال گذشته، ارتش اسرائیل بیش از ۴۰۰ حمله هوایی در سوریه و سایر کشورهای خاورمیانه علیه ایران و متحدانش انجام داده است.

روزنامه تایمز اسرائیل در بخش آخر گزارش روز جمعه خود نوشت: هرچند حریم هوایی سوریه، عمدتا در اختیار روسیه است؛ با این حال، حمله‌های هوایی ارتش اسرائیل در خاک سوریه، حتی به رغم تیرگی‌های اخیر در روابط تل‌آویو و مسکو، بر سر حمله روسیه به اوکراین، ادامه داشته است.

بیشتر از جهان