عشق ۵۰ ساله دونالد به مک‌دونالد

دونالد روزی دو بیگ‌مک‌دونالد می‌خورد و هرگز از این کار خسته نمی‌شود

تصویر چهره دونالد روی دیوار رستوران مک‌دونالد محله‌شان آویزان است - Instagram/guinnessworldrecords

اگر بشنوید مردی به نام دونالد فکر می‌کند که مک‌دونالد بهترین ساندویچ دنیا است، نباید تعجب کنید؛ چون فقط در این صورت است که یک نفر می‌تواند به مدت ۵۰ سال روزی یک ساندویچ مک‌دونالد بخورد!

تازه این رقمی حداقلی است؛ به گفته خودش، او بیشتر اوقات روزی دو بیگ‌مک‌دونالد می‌خورد و هرگز از این کار خسته نمی‌شود.

اوت ۲۰۲۱ بود که دونالد گورسکه ۶۸ ساله، با خوردن ۳۲ هزار و ۳۴۰ همبرگر، رکورد خوردن بیشترین همبرگر مک‌دونالد را شکست، اما این برای ارضای اشتهای دونالد، طرفدار پروپا قرص مک‌دونالد کافی نبود.

روز سه‌شنبه، ۱۷ مه ۲۰۲۲، برای دونالد روز ویژه‌ای بود: روزی که پنجاهمین سالگرد هر روز مک‌دونالد خوردن او (به جز تنها هشت روز در طول نیم قرن گذشته) محسوب می‌شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به مناسبت این روز به‌یاد ماندنی، دونالد به مک‌دونالد محله‌شان در فوند دو لاک ویسکانسین (ایالات متحده آمریکا) سر زد تا پنجاهمین سالگرد خوردن بیگ‌مک‌دونالد را جشن بگیرد؛ کاری که از سال ۱۹۷۲ آغاز کرد و به گفته خودش، عشق در اولین گاز بود: «در آن لحظه [که اولین گاز را به ساندویچ می‌زدم] با خودم گفتم احتمالا قرار است برای بقیه عمرم مک‌دونالد بخورم.»

دونالد و مک‌دونالد محله‌ رابطه ویژه‌ای با هم دارند و حتی تصویر چهره دونالد روی دیوار این رستوران آویزان است. چند روز پیش که پنجاهمین سالگرد عشق بی‌پایان دونالد به مک‌دونالد بود، تابلو تبریکی بیرون این رستوران دیده می‌شد: «۵۰ سالگی مک را به دونالد تبریک می‌گوییم!»

دونالد طوری هر بار برای خوردن این برگر اشتیاق دارد که گویی نخستین باری است مک‌دونالد می‌خورد: «به‌نظرم اصلا گاهی این‌طور حس می‌کنم [که نخستین بار است]. آن‌قدر مک‌دونالد دوست دارم که هیچ چیز دیگری نیست که خوردن آن را ترجیح بدهم.»

نخستین رکوردی که دونالد با خوردن همبرگر مک، به‌طور رسمی در گینس ثبت کرد، مربوط به سال ۱۹۹۹ با تعداد ۱۵ هزار و ۴۹۰ مک‌دونالد بود. جالب اینجا است که از آن تاریخ تاکنون این رقم بیش از دوبرابر شده است و سال گذشته هم این خود او بود که رکورد سابق را شکست. او جزئیات دقیق همه برگرهایی را که می‌خورد، نگه می‌دارد: هر جعبه و هر رسید.

دونالد این جعبه‌ها را پشت ویترین‌های شیشه‌ای در خانه‌اش نگه می‌دارد که با نگاهی به آن‌ها، می‌توان تفاوت طراحی و بسته‌بندی مک‌دونالد در طول دهه‌ها را مشاهده کرد.

این‌طور نیست که این تنها همبرگری بوده که دونالد امتحان کرده است. باید گفت او با امتحان انواع مختلف آن، به طرفدار ثابت مک‌دونالد تبدیل شده است: «سال ۱۹۸۴ بود که یک برگرکینگ‌واپر خوردم و همان سال هم یک تاپر خوردم. انواع و اقسام همبرگر نام‌آشنا هست که من هرگز میل نداشتم امتحانشان کنم.»

«احتمالا تا آخر عمرم، هر روز بیگ‌مک خواهم خورد.»

بیشتر از زندگی