در تیراندازی طالبان به سوی مردم در شالکچه، دو برادرکشته و زخمی شدند

نیروهای طالبان پس از خروج از شهرستان دره پنجشیر به پریان رفته‌اند و به آزار، شکنجه، و قتل مردم آن ناحیه پرداخته‌اند

نیروهای طالبان  پس از خروج از شهرستان دره پنجشیر به پریان رفته‌اند و به آزار، شکنجه، و قتل مردم آن ناحیه پرداخته‌اند.

منابعی محلی در گفتگو با ایندیپندنت فارسی تایید می‌کنند که تمامی نیروهای طالبان بامداد روز یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت (۱۵ مه)، شهرستان دره را ترک کرده‌ و به شهرستان پریان و روستای شابه بازارک رفته‌اند و به سمت مردم غیرنظامی شلیک کرده‌اند.

منابع خبری مزبور می‌افزایند که نیروهای طالبان ساعت ۱۲ روز یکشنبه به روستاهای «کوه سور» و «شالکچه» شهرستان پریان رسیده‌اند و در این روستا به سوی کسانی که مشغول کشاورزی بودند، آتش گشودند. در این رویداد یک جوان جان باخت و یک جوان هم مجروح شده است؛ این دو جوان نوررحیم و هدایت‌الله نام دارند و برادر هستند.

به گفته این منابع، نیروهای طالبان در این روستاها به سوی خانه‌های مردم تیر‌اندازی کردند و پس از بازداشت ساکنان محل، و حبس آنان در یک مدرسه، به جستجوی خانه‌های مردم پرداختند.

ساکنان شهرستان پریان می‌گویند طالبان یک دستگاه بایومتریک با خود به این شهرستان آورده‌ وپس از آزمایش بایومتریک اهالی کوه سور، چند تن را که در حکومت پیشین نظامی بودند، بازداشت کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، منابع خبری از کشته شدن هشت طالب در درگیری نیروهای «جبهه مقاومت ملی» در قرارگاه  شابه خبر می‌دهند. به گفته آنان، نیروهای طالبان به شابه رفته‌اند و در مناطق غوزو، دشتک، عمرز، و چارو، با نیروهای جبهه مقاومت درگیر شده‌اند. در این درگیری‌ها هشت طالب کشته، و ۱۰ تن از آنان نیز مجروح شده‌اند.

حضور طالبان در روستاهای شهرستان پریان، ساکنان آن منطقه را نگران کرده است. آنان می‌گویند نیروهای طالبان، به‌منظور انتقام‌گیری از «جبهه مقاومت»، غیرنظامیان را به قتل می‌رسانند و به آزار و اذیت مردم می‌پردازند.

در ۱۰ روز گذشته در شهرستان‌های دره، آبشار، رخه، شتل، و عنابه، درگیری‌های سنگینی بین نیرو‌های جبهه مقاومت ملی با طالبان رخ داده است. 

گزارش‌هایی از قتل، بازداشت، و شکنجه غیرنظامیان در شهرستان‌های دره و آبشار، و روستای آستانه و شابه در دست است. تاکنون هیچ نهادی شمار دقیق قربانیان غیرنظامی را گردآوری نکرده است. اما منابع محلی از جان باختن چندین جوان، کودک، و سالمند به دست طالبان خبر داده‌اند.

درگیری‌های اخیر میان نیروهای جبهه مقاومت ملی و طالبان در پنجشیر، تلفات سنگینی به طالبان وارد کرده است. ساکنان پنجشیر می‌گویند که همین تلفات سنگین سبب شده است که طالبان دست به انتقام‌جویی بزنند، غیرنظامیان را به قتل برسانند، و مردم محلی را بازداشت و شکنجه کنند.