دلار در آستانه بازگشت به کانال ۳۰ هزار تومان

روز چهارشنبه هر دلار آمریکا در بازار ارز ایران  تا ۲۹ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد

افزایش قیمت ارز که از شامگاه سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت، شروع شد، صبح روز بعد نیز ادامه یافت - ATTA KENARE / AFP

هم‌زمان با حمله توپخانه‌ای سپاه پاسداران به اربیل عراق، نرخ دلار در بازار روندی افزایشی یافت و از مرز ۲۹ هزار تومان گذشت.

افزایش قیمت ارز که از شامگاه سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت، شروع شد، صبح روز بعد نیز ادامه یافت و به‌ این‌ ترتیب، بهای هر دلار آمریکا در بازار به ۲۹ هزار و ۵۵۰ تومان رسید. در ادامه این روند افزایشی، برخی منابع خبری نرخ دلار را ۲۹ هزار و ۷۵۰ تومان هم اعلام کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که افزایش قیمت همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت نیوز، دلار فردایی نیز روز چهارشنبه دچار نوسان شد و به ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسید؛ در حالی‌ که قیمت آن روز سه‌شنبه ۲۸ هزار و ۷۵۰ تومان بود. در صرافی ملی نیز نرخ هر دلار آمریکا ۲۵ هزار و ۷۱۹ هزار تومان ثبت شد.

خبرها از بازار طلا و سکه حاکی از آن است که این بازار نیز روز چهارشنبه دچار نوسان بوده و بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر گرم طلا یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۹۲۹ تومان معامله شده است. قیمت سکه طرح جدید و طرح قدیم نیز افزایش یافت؛ به طوری که در حال حاضر، بهای سکه طرح جدید ۱۳ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تحلیلگران بازار حمله هوایی سپاه پاسداران به اربیل عراق، گرانی کالاهای اساسی در روزهای اخیر و احتمال شکست مذاکرات وین را در افزایش نرخ ارز و طلا موثر دانسته‌اند.

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که به تهران سفر کرده است، روز چهارشنبه با علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، دیدار و گفت‌وگو کرد. برخی منابع خبری احتمال شکست مذاکرات وین را مطرح کرده‌اند؛ زیرا حکومت ایران همچنان بر «خطوط قرمز» خود پافشاری می‌کند. وب‌سایت اکو ایران به نقل از تحلیلگران اقتصادی نوشت: «در روز سه‌شنبه، انتظارها برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای کاهش یافت و همین موضوع خریدهای ارزی را افزایش داد.»

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه‌شنبه گفت که فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به‌قدر کافی شفاف نیست. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز روز دوشنبه احتمال به بن‌بست رسیدن مذاکرات برجام را مطرح کرده بود. با این حال، برخی از ناظران امیدوارند که نتایج مثبت سفر انریکه مورا و امیر قطر به تهران دلار را در روز پنجشنبه بار دیگر به کانال ۲۶ هزار تومان بازگرداند. آنان تاثیر حمله هوایی سپاه به اربیل و گرانی اخیر کالاهای اساسی را نیز مهم ارزیابی کردند.