برخی منابع خبری از حمله هوایی به جنوب سوریه خبر دادند

ارتش اسرائیل بزرگ‌ترین رزمایش خود در دهه‌های اخیر را آغاز کرد

«جنگنده‌های اسرائیلی منطقه بلده حضر در القنیطره را هدف‌گیری کردند» - rudaw

هم‌زمان با آغاز بزرگ‌ترین رزمایش اسرائیل در دهه‌های اخیر، برخی منابع خبری مدعی شدند که این کشور به یک انبار کانتینر در بندر لاذقیه (منطقه القنطیره) در سوریه حمله کرده است.

شبکه خبری المیادین اعلام کرد: «دشمن اسرائیلی منطقه‌ای را در حومه القنیطره در جنوب سوریه هدف تجاوز موشکی قرار داد.» رویترز نیز نوشت: «جنگنده‌های اسرائیلی منطقه بلده حضر در القنیطره را هدف‌گیری کردند.»

در گزارش خبرگزاری یونیوز لبنان، نزدیک به جمهوری اسلامی ایران، هم آمده است که بامداد چهارشنبه، یازدهم مه، چهار موشک از اسرائیل به القنیطره در جنوب سوریه شلیک شد. بر اساس اعلام رسانه‌های رسمی سوریه، این حملات تلفات جانی نداشت و آتش‌سوزی نیز مهار شد.

این منطقه آخرین‌ بار در اوت ۲۰۲۱، هدف قرار گرفت. در همان زمان، شبکه خبری المیادین ادعای حمله موشکی اسرائیل را مطرح کرد و العربیه نیز نوشت که در جریان این حملات، یک مرکز دیده‌بانی متعلق به گروه حزب‌الله لبنان و یک مرکز مربوط به ارتش سوریه هدف قرار گرفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش اورشلیم پست، حملات اوت ۲۰۲۱ پس از آن اتفاق افتاد که برخی افراد از طریق توزیع بروشور، مردم محلی را به همکاری با حزب‌الله لبنان دعوت کردند. آخرین باری که اسرائیل به حمله هوایی در سوریه متهم شد نیز اواخر  آوریل ۲۰۲۲ بود؛ زمانی که موشک‌‌هایی به تعدادی از مراکز در نزدیکی دمشق شلیک شد.

اوایل مه ۲۰۲۲ نیز رسانه‌های محلی سوریه از حمله هوایی به کاروانی متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر دادند. در این حمله، یک فرمانده سپاه پاسداران کشته شد. پس از این اتفاق، برخی رسانه‌ها اسرائیل را متهم کردند و برخی نیز ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات‌متحده را مسئول این حملات دانستند.

روز سه‌شنبه، دهم ماه مه، با شروع رزمایش «ارابه‌های آتش» اسرائیل، حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان به نیروهایش فرمان آماده‌باش داد. حسن نصرالله در سخنان خود اذعان کرد که از طرف اسرائیلی پیام‌هایی دریافت کرده است که این کشور قصد حمله به لبنان را ندارد، با این حال گفت: «ما به دشمن اسرائیلی اعتماد نداریم.» او در یک پیام ویدیویی‌ گفت: «هر اشتباه، هر حماقت، هر اقدام تهاجمی کوچک یا بزرگ که دشمن اسرائیلی انجام دهد، به‌سرعت و مستقیم پاسخ داده خواهد شد.»

رزمایش «ارابه‌های آتش» بزرگ‌ترین تمرین نظامی اسرائیل در دهه‌های اخیر است. ارتش اسرائیل قصد دارد در این رزمایش که یک ماه طول می‌کشد، توانمندی‌های نظامی خود را در عرصه زمینی، هوایی، دریایی و فضایی به نمایش بگذارد.